Vraag

heftig ongesteld

  • 2 December 2020
  • 9 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 15. Ik ben 6 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden (10 dagen lang) en heb daarna 5 maanden 'overgeslagen'. Nu ben ik voor de tweede keer ongesteld en ik zit nu op mijn 6de dag. De eerste vier dagen gingen prima, maar nu heb ik heel hevig bloedverlies. Als ik maandverband+tampon in heb lek ik als nog binnen een uur door… Hierdoor durf ik ook niet naar school. Ook heb ik last van heftige krampen.

Heeft iemand anders hier ook last van en hoe ga je er dan mee om?

Groetjes


9 reacties

Ik wilde eerst zeggen dat het heel normaal is dat je onregelmatig ongesteld bent in de eerste paar jaar, dus dat je geen zorgen hoeft te hebben. Toen las ik dat je hevige bloedingen hebt. 

Over het algemeen zou het bloeden over tijd wel minder moeten worden. Als ik een goede vriendin van mij mag geloven, is het de eerste paar keer heel heftig en wordt het daarna vanzelf wel wat minder. Zelf ben ik een beetje nonchalant in bezoekjes naar de huisarts, maar ik zou in dit geval toch echt even gaan.

De krampen zijn dan wel weer normaal. Helaas doet het vaak pijn. Misschien kan je een Ibuprofen nemen?

hii 

mijn moeder zegt altijd tegen me als ik erge buikpijn zou krijgen of als ik hevig bloed dat de pill dan helpt. misschien kun je dat proberen?

 

Van mijn moeder mag ik nog niet aan de pil. We hebben de huisarts gebeld en we worden nadat ze hebben overlegt terug gebeld.

Weet je waarom dat niet mag van je moeder. Als het toch een medische reden heeft, is er toch niet zo veel mis mee? Denk je dat je hier eens met haar over kan praten?

Ze vind me hier nog te jong voor.

De huisarts zei ook dat de pil de oplossing is.

Maar omdat dit pas mijn tweede menstruatie was, wil mijn moeder eerst wachten totdat ik het regelmatig ben.

Reputatie 2
Badge +1

Neem wel pijnstillers in zoals alive dat is speciaal tegen hevige menstruatie krampen of paracetemol ik zou als ik jouw was geen tampon gebruiken maar alleen maandverband en je hebt ook van die 4 druppels maandverband die nemen meer op trek een donkere broek aan zodat als je lekt mensen dat niet zien en een donkere onderbroek en anders doe je twee tegelijk erin maandverband anders verschoon je om het half uur of om de drie kwatier

Waarom geen tampon?

Want nu doe ik een tampon en maandverband in, want dan voel ik me toch wel veiliger zegmaar.

Reputatie 2
Badge +1

Het kan wel maar maandverband is beter en het kan naren gevolgen hebben een tampon als je het niet op tijd eruithaalt en je moet niet bijde gebruiken 1 van de 2 en ik heb heel vaak een kleine bloedvlek omdat het door lekt maar dat is niet erg

Een tampon mag je maximaal 6 uur dragen en met mijn bloedverlies haal ik de 3 uur niet eens op een matige dag, dus dat is geen probleem.

 

Reageer