Vraag

heel onzeker over lichaam

  • 14 January 2020
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey

Ik ben een meisje 

Ik ben zo enorm onzeker geworden en voel me met de dag slechter worden. Ik eet slecht en heb bijna ondergewicht, ik wil niet hebben dat mijn ouders daar achter komen. Ik moet al wel 1 keer per week op school onder begeleiding eten. Ze maken best veel zorgen rond mij.

En ja ik heb littekens op mijn arm en zijkant been, wat vinden jongens daarvan ?? Ik schaam me zo daar voor 

En ik heb al een paar weken niet in me zelf gesneden of gebrand alleen worden de gedachten steeds heviger om het weer te doen.

 

En wat vinden jongens leuk aan meiden hoe ze bijv uit moeten zien? Ongeveer 

 


1 reactie

Hoi

 

Een goede partner zou verder horen kijken dan littekens of je gewicht. De littekens zijn nu eenmaal een deel van je, en een jongen zou het alleen maar geruststellend vinden om te merken dat je een gezond voedingspatroon volgt. Probeer er met andere woorden voor te zorgen dat je goed voor jezelf zorgt, je door de onzekerheden je schoonheden niet uit het oog verliest, en dat je eventuele hulp durft accepteren. 

 

Je zou dit topic eens kunnen doornemen. In dat topic worden namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging geboden. Wie weet zit er wat tussen waar je je geholpen mee voelt. Eventueel zou een vertrouwd, anoniem gesprek met de Kindertelefoon je daarnaast door je onzekerheden kunnen gidsen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer