Vraag

Heel erg last van haaruitval

  • 4 October 2020
  • 8 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik heb heel erg last van haaruitval en ik weet niet zo goed wat ik er aan moet doen.

Ik heb halflang, blond haar met een slag erin. Ik heb het nog nooit geverfd of gespoeld ofzoiets. Ik heb niet dik haar, maar wel veel haar. En geen kale plekken ofzo, dus voor het uiterlijk is het niet erg maar tis heel vervelend want overal liggen haren en als ik een keer mijn haar doorkam zit heel de borstel vol. En ik heb trouwens ook echt superveel last van klitten. Na het douchen ofzo of als het nat is is er echt bijna niet door heen te komen.

De kapper had mij aangeraden om shampoo met arganolie te gebruiken, dat doe ik wel maar k heb nog steeds heel veel haaruitval.

Daarom draag ik het meestal in een staart, anders ligt het hele huis onder. En mijn pa vind het ook een probleem omdat steeds overal haren liggen en pas was de douche verstopt door heel veel haren.

Heeft er iemand tips/ideeën wat ik kan doen?

Groetjess Simply Me


8 reacties

Badge +1

hey simply me, ik zou je graag willen helpen aangezien ik je dat gun omdat ik je overal zie op dit platform, ik weet niks over haar uitval etc maar ik wou dit gewoon even gezegd hebben. veel succes 

en

de groetjesss

Hey, echt heel erg bedankt voor je berichtje. Ik ben blij om te horen dat je me wilt helpen en ondanks dat je er niet echt verstand van hebt, vind ik het toch lief dat je een berichtje plaatst! Thankss

Simply Me

Badge +1

ik heb een vraagje, hoe oud ben je eigenlijk?

Haha, goede vraag :)

Mag ik misschien eerst weten waarom je dat wilt weten? Dan krijg je daarna misschien antwoord..

We moeten trouwens oppassen dat we niet te veel off-topic gaan, maar tis ook n beetje gek om er een topic over te maken en ik kan het overzicht wel houden. Maar ja tis wel handig als we ons aan de regels houden:)

Badge +1

gewooonnn uit nieuwsgierigheid, je lijkt me qua tekst hoe je het typt 16 maar anders op andere manier lijk je voor mij 12/13, ik stuur trouwens hierna helemaal niks meer off-topic

Haha, dat vind ik grappig. Aan de ene kant 16 en dan anders manier 12/13. Hoe kom je bij die 12/13 uit?

Maar je zit wel aardig in de buurt, ik ga je niet exact vertellen hoe oud ik ben..

Badge

heey, ik heb het voor je opgezocht en dit vond ik: 

Er zijn verschillende oorzaken waardoor je last van haaruitval kunt krijgen, zoals door te roken en door te veel stress. Maar er zijn nog veel meer redenen waardoor jouw badkamervloer bezaait is met haren. Je hoeft je overigens niet snel druk te maken dat je te veel haren verliest. Op een dag verlies je namelijk gemiddeld zo'n 50 tot 100 haren per dag. Als je meer haren per dag verliest kan het opeens gaan opvallen. Je haar kan er slap en futloos uitzien en je krijgt het bijvoorbeeld niet meer in model. In extreme gevallen zie je ook echt dat je haar dunner is op sommige plekken of je hebt zelfs kale plekken. Meestal is dit een periode en stopt het vanzelf weer, maar als je je haar toch een handje wil helpen bekijk de onderstaande tips dan even. Over een paar maanden loop jij hopelijk weer fluitend met een gezonde en volle bos rond.

1. Voorkom een ijzer tekort. Als je lichaam te weinig ijzer binnenkrijgt kan dit leiden tot haaruitval. Je hebt voldoende voedingsstoffen nodig om je haar gezond te houden. De beste manier om ervoor te zorgen dat je genoeg ijzer binnenkrijgt is door (rood) vlees, vis en lever te eten. Als je ongesteld bent verlies je bijvoorbeeld wat ijzer waardoor je haar op deze momenten futlozer kan zijn dan normaal, dat betekent alleen nog niet dat je een ijzer tekort hebt. Als je twijfelt of je wel of geen extra ijzer moet innemen ter voorkomen van haaruitval, ga dan even langs bij de huisarts.

2. Gebruik een shampoo en conditioner met cafeïneCafeïne zorgt ervoor dat de haarwortels langer meegaan, wat haaruitval verminderd. Het afremmen van haaruitval werkt wel alleen als je regelmatig je haren wast met een shampoo die cafeïne bevat. Een voorbeeld is Plantur39. Ik heb zelf zoals ik net al zei ook last van haaruitval, dus deze tip ga ik zeker uitproberen.

3. Koop een goede borstel. Als je borstel niet bij je haartype past dan kan het veel schade aanrichten. Probeer plastic borstels te vermijden omdat deze je haar statisch maken, waardoor je meer kans hebt op beschadiging van het haar. Ook van een metalen borstel word je haar niet blij. De metalen pinnen zijn veel te hardnekkig voor je hoofdhuid en dus voor je haren. Een tip is om een borstel te kopen met echt haar. Door de echte haren schuur je je hoofdhuid niet kapot en voorkom je dus dat er haarzakjes beschadigen. Probeer ook je haar pas te borstelen als het droog is. Als je haar nat is staan de haarschubben nog open en als je er dan met een borstel doorheen gaat raggen dan kan je haar afbreken. Als je haar droog is zijn de haarschubben weer gesloten dus dan is je haar veel minder kwetsbaar en kan borstelen geen kwaad.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoop dat de haaruitval stopt/gestopt is 

Ik vind dat je mensen heel goed helpt op dit forum en je doet het echt toppp, blijf zo doorgaann

liefs van mij

BRON: https://www.cosmopolitan.com/nl/health-en-body/a154817/help-heb-jij-ook-last-van-haaruitval-met-deze-tips-heb-je-straks-weer-gezond-en-vol-haar/

 

Bron toegevoegd door De Kindertelefoon

Hey bbgirl,

Echt heel erg bedankt voor je reactie en de tips. Ik had nog nooit van dat cafeïne gehoord met shampoo, dus misschien ga ik dat wel even uitzoeken/uitproberen. Ik hoop heel erg dat dat helpt, want ik heb al veel geprobeerd!

Van dat ijzer, ik heb pas bloed laten prikken voor verschillende waarden en ik had gelukkig geen ijzertekort. Maar idd wel handig om op te blijven letten.

Thanks in ieder geval!

Xx Simply Me

 

Reageer