Vraag

heel dun en ondergewicht

  • 25 January 2021
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben een meisje van 13 bijna 14 jaar. Ik woog vroeger altijd niet zo veel maar sinds ik op mijn achtste erg ziek ben geweest ben ik heel dun geworden. Ik ben bijna 14 en weeg zo’n 40 kilo. En ja, ik voel me daar dus best onzeker over omdat veel kinderen roepen naar mij dat ik anorexia heb. Maar het gekke is dat ik juist best wel wat dingen eet. Dus een goed ontbijt, normale lunch en gewoon soms 2 a 3x opscheppen bij het avond eten. Ben ik gewoon dun omdat ik zo gebouwd ben of omdat ik veel verbrand? 
 

heeft iemand misschien tips of zoiets

 

alvast bedankt!

 

 

 

 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heyy,

verveld voor je dat mensen dat zeggen. Je kan er niets aan doen dat je ondergewicht hebt, je lichaam verbrand uit zichzelf veel calorien. dat is totaal niet erg. en als mensen dat zeggen moet je het gewoon negeren, ik snap dat dat niet makkelijk is maar die mensen hebben niet over jou lichaam te zeggen. en jij bent gewoon zo gebouwd en zo heeft iedereen zo zijn/haar bouw. en wees er vooral trots op laat nooit NOOIT iemand je vertellen dat je lelijk bent dit en dat… Maar zorg dat JIJ blij bent in je lichaam en dun gebouwd breed gebouwd het maakt niet uit laat nooit iemand je vertellen dat je niet mooi bent. Ik hoop dat je weer beter bent van de ziekte, zoniet beterschap <3

 

groetjes,

H_x

Reputatie 2
Badge +1

uhmm ik ben 13 en weeg 34 kg so dont worryy

Badge

Hee, iedereen is wel eens onzeker ook de mensen die over jou oordelen, laat je niet gek maken door de menig van anderen, jij geeft al aan dat jij genoeg eet, als anderen dat niet willen geloven is hun probleem dus maak je geen zorgen over hoe je eruit ziet en over hoe je gebouwd bent, het komt goed! 

Tuurlijk moet je niet te veel naar anderen luisteren en tevreden zijn met je lichaam, maar ondergewicht (vooral op deze leeftijd) kan wel risico's met zich meebrengen. Misschien is het een idee om eens naar de huisarts of naar een diëtist te gaan om te kijken hoe je op een gezonder gewicht komt. 

Reageer