Skip to main content

Zo'n 8 maanden geleden is mijn blokjes beugel eruit gehaald waarna ik een nachtbeugel + spalkje kreeg. Nu ben ik niet echt van consistentie en stopte ik al snel met het dragen van mijn nachtbeugel, ik had ten slotte toch een spalkje dacht ik. Tot ik gisteravond in de spiegel keek en zag dat een van mijn tanden een beetje scheef begon te staan! Hier schrok ik van waarna ik die avond gelijk mijn nachtbeugel in heb gedaan die redelijk strak zit en ook mijn tand past niet precies in de oorspronkelijke beugelvorm. Als ik mijn nachtbeugel vanaf nu elke avond ga dragen, kan door de druk van mijn nachtbeugel uiteindelijk mijn tand weer terug in zijn plaats worden gezet? Of moet ik toch echt naar de tandarts?

Heehee, 

Ik heb geen ervaring met een nacht beugel, maar wel met retainers. Een soort nacht beugel, maar dan voor de hele dag. Het is natuurlijk de bedoeling dat je hem elke nacht inhebt, maar ook ik doe dit niet… 

Ik weet van veel mensen dat als je hem nu elke nacht draagt, het waarschijnlijk wel weer goed komt. Maar dan wel elke nacht en daarna ook goed door blijven gaan. 

Als je dat doet zou het goed moeten komen, maar wil je het toch laten checken mag je natuurlijk altijd naar de tandarts. Je bent echt niet de eerste die een beetje nalatig is geweest. Bij sommige mensen is het zelfs veel erger…

Veel succes! En laten over een tijdje even weten hoe je tanden staan!

-Yodema


Reageer