Skip to main content

hoi, een paar dagen geleden ging ik heel veel drinken (sinas/fanta) niet per se omdat ik dorst had maar omdat ik het gewoon lekken vond (4-5 bekers vlak na elkaar) en ik ging toen ook de hele tijd naar de wc.

mijn moeder zei dat we misschien onderzoek konden doen naar diabetes. ik drink heel mijn leven al best weinig en nu drink ik meer dan ik normaal doe, maar niet meer dan het gemiddelde kind denk ik. en ik moet nu ook continu naar de wc en ik heb ook wel meer behoefte aan drinken.

als ik dan naar de wc ben gegaan heb ik soms  ook weer zin om iets te drinken . nu zegt mijn moeder niks meer over suikerziekte, misschien waar ik het niet hoor, maar dat betekent niet dat ze er niet over na denkt.

(ik durf het onderwerp zelf ook niet naar boven te brengen) ik durf niks tegen mijn ouders/moeder te zeggen.

 

ik hoop dat iemand hier op reageert en dat ik er wat aan heb:)<33

Je kan op internet, bijvoorbeeld bol.com, voor best goedkoop een apparaatje kopen waarmee je je bloedsuiker kunt meten. Of je moet ff naar de huisarts gaan als je het zeker wilt weten.


ik durf het niets te zeggen/vragen over diabetes, dus ook niet om zoiets te zeggen😓


Waarom durf je dat niet dan? Dingen over je gezondheid moet je niet gaan verzwijgen. Wij kunnen niet zeggen of je diabetes hebt of niet. Daarvoor moet je echt naar de huisarts.


Ik kan me best voorstellen dat het spannend kan zijn om zoiets te zeggen. Je hoeft ook niet tegen je ouders te zeggen van “ik denk dat ik diabetes heb” maar je kunt ook gwn zeggen “mam, pap, ik heb last van (vertel waar je last van hebt) zullen we dit ecen laten checken en uitsluiten dat er iets ernstigs is. Je ouders vinden dat vast goed


Ik ben zelf type 1 Diabetes patient. Verzwijg niks, laat dit meteen checken. Ik had ook hetzelfde symptoom plus nog meerdere zoals heel dun worden. 

Verzwijg dit alsjeblieft niet van je ouders, praat erover, ga naar een huisarts. Want geloof me als ik zeg dat dit levensbedreigend kan zijn als je het niet laat checken. Ik zelf was gelukkig op tijd maar als ik later naar de huisarts was geweest lag ik aan het infuus of zelfs in coma. Ik begrijp best als dit spannend voor je is, maar dit is het beste. 

(ik lees nu pas dat dit 8 maanden geleden was geschreven en ik hoop dat je het hebt besproken of over is gegaan) 


Reageer