heb ik nu anorexia?


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal

ik ben lotte en 13 jaar ik ben 1.80m en weeg 65kg. 
ik zelf vind dat ik veeeel te dik ben.
ik eet alleen savonds een beetje eten maar kots het daarna gewoon weer uit 
ontijd  en midag eten krijg ik niet. tenzij ik er niet onderuit kan komen.
wat moet ik doen vriendinen zegen dat ik moet gaan eten maar ik wil afvallen. 
HELP ik weet het niet meer 

groetjes lotte 

18 reacties

Hoi,
jij bent niet te dik. Ik ben 12 en 55 kilo. Jij hebt een gezond gewicht en je bent gewoon goed zoals je bent.
heeiheei
Ik heb net even je bmi uitgerekwnt via de hartstichting, en daar komt uit dat je bmi 20,1 is en dat is prima. Je hebt pas.ondergewicht als je onder de 55 kg zit in jouw geval. Ga niet afvallen, alsjeblieft! Je bent perfect! Je wil geen anorexia, echt niet! Hele dunne mensen zijn ook niet mooi, wil je dat? Begin er niet aan
Xxx
sorry het is denk ik wel wat uit de had gelopen ben nu nog net 56 kilo 
Heei lotte

Alsjeblieft stop ermee!!
Het is echt.niet goed voor je!
je bent perfect zoals je bent en je.hoeft ect niet dun te zijn, en zeker niet TE dun.

Ik doe precies hetzelfde en in het begin was.ik er trots op omdat ik heel veel afviel maar.nu ben ik er echt.niet trots.meer op. Voordat ik ermee.begon woog ik 75 kilo en.nu nog maar 46 en ben 1,87m lang.

Wat ik hiermee probeer te.zeggen is dat het niet goed voor je is!! Je moet echt in gaan zien dat het niet goed is waar.jr mre bezig bent. Ik kan het.niet.vaak grnoeg zeggen.

Aub stop.ermee!!!
xxx
Hoi,

Stop meid!! Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het geen pretje is om een veel te laag gewicht te hebben! Je zult jezelf NOOIT als dun zien, maar je werkt jezelf wel de dood in, is dat wat je wilt? Je hebt nu nog net geen ondergewicht, maar het is echt niet goed voor je om in zo'n korte periode zoveel te verliezen.. Ik heb zelf anorexia, mijn lengte is 1.76 met een gewicht van 52.. Ik heb al twee jaar anorexia, het is echt vreselijk! Mijn laagste gewicht was letterlijk close to death met een gewicht van 39kg, waarna ik per direct als crisisgeval werd opgenomen.. Een jaar na mijn opname ben ik nog steeds aan het schommelen en aan het vechten, terwijl ik ook wel een normaal leven zou willen leiden, je werkt jezelf de afgrond in met deze ongein... Het is me gelukt om rond afgelopen kerst weer 63 kilo te wegen, ik woog overigens 67 toen ik begon met afvallen, wat eigenlijk gewoon een goed gewicht is. Helaas is dat in mijn hoofd niet het geval, die 63 ook niet, want binnen no-time was ik weer gedaald naar 48....

Nog een vraagje, doe je ook andere dingen dan braken? Zoals laxatie of andere pillen of iets anders?

Stop er alsjeblieft mee! Het is niet dat we je van het afvallen willen weerhouden, maar zoek een andere wijze die gezonder is! Ga desnoods met je huisarts praten om een diëtist(e) te regelen.
Als je er eenmaal diep inzit, kom je er nog moeilijker weer uit!!

xx LI-EF
Hee,
Ja als je zo door gaat wel...(hoor ik ook vaak:()
Stop ermee !!! Je wilt t toch niet.
Elke dag koud hebben?
Onvruchtbaar worden?
alleen om dat een stom stemmetje in je hoofd zit..
xxx
hoi 
ja ik doe meer dan alleen braken ik 
gebuik ook laxeermiddel en pillen ben deze week weer 
2 kilo aan gekomen omdat school het heeft ondekt 
ben er niet blij mee maar ja 
mischien wel beter zo
Ej don't worry!
En lax is slecht (ervaring) en andere pillen als je ermee stopt kom je weer hard aan weet dat
x
hee Lotte,

het kan best zijn dat je een eetstoornis hebt inderdaad. zoiezo heb je een probleem met eten, maar voor een diagnose moet je naar een dokter gaan.
het is goed als je met je ouders gaat praten en misschien achter achterliggende gevoelens te komen die spelen. 
en ookal had je geen ondergewicht had je alsnog een eetstoornis kunnen hebben.
een eetstoornis gaat niet om het gewicht dat je hebt, maar om het dwangmatige en gevoelens.

hoop dat je er iets aan hebt.
xx
hoi
maar hoe kan ik er nu weer vanaf komen dan?
😕
Hey Lotte,

Zelf van eetproblemen afkomen is heel moeilijk.
Daarom kan je beter hulp zoeken.

Durf je iemand over je problemen te vertellen?
Als je naar de docter gaat, kan je goede hulpverlening krijgen... Maar t is uiteindleijk ook goed als je ouders t te weten komen, hoe moeilijk dat ook is.

Een eetstornis hebben is leven in een hel. Hoe eerder je stopt hoe beter je kan genezen. Eerlijk is eerlijk, of ie er ooit echt vanaf kan komen weet ik niet.
'Vanaf de dag dat je begint met callorrieen tellen doe je t de rest van je leven.' Dat zei een meisje dat in de zelfde opnamen zit als mij, en ik vrees dat ze gelijk heeft. 
Maar je kan er wel mee leren leven, en weer gezond worden.

Liefs en sterkte!
Leeftijd
13

Lengte
1.80m

Gewicht
56kg

BMI
17.3

Je gewicht past goed bij je lengte
hoi 
maar als je naar een docter gaat
komen je ouders dat dan niet te weten?
De huisarts heeft zwijgplicht (al is dat met dertien jaar niet helemaal waterdicht). Maar als je wordt doorverwezen krijgen je ouders het sws te weten.
Toch is t belangrijk hulp te zoeken.
Je ouders zien sws dat je afvalt (en dat t dus slecht met je gaat) en ze zullen blij zijn als jij hulp wilt zoeken.

Liefs,
nee vast niet het is allemaal ook begonnen door mijn moeder ze zij altijd dat ik dik was en nu ben ik afgevallen zegt ze het nog steeds en dat zegt ze ik hoop dat je anorexia krijgt en dat je dood gaat dan pas ben ik gelukkig 
Dat hoort een moeder niet te zeggen. Dat hoort niemand te zeggen. Zij heeft ook hulp nodig. Je kan met je moeder naar de huisarts gaan (hoe weet ik ook niet) en zeggen: ik kwam eigenlijk ook voor mijn moeder. Misschien ziet ze dan in dan ze nog fouter bezig is dan jij.

Heel veel sterkte, Durf
Hee

Wat je moeder zegt hoor echt niet!!
Zoals hieboven al.is gezegt, zoek hulp samen met/voor je moeder!

Xxx

JIJ BENT ABSOLUUT NIET DIK!

je kan een speciaal “dieet” volgen, die helpt je met de juiste hoeveelheden eten, en meer eten. Successsss

Reageer