Vraag

heb ik een lichte depressie

  • 22 June 2023
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 3 reacties

Hii,

Ik heb nu ongeveer 4 maanden last van sombere maar ook emotie loze gevoelens. Als ik het zou moeten omschrijven voelt het alsof ik langzaam word overgenomen door iets duisters. Het begint dan ergens in de middag en het word steeds erger. Savonds als ik dan ik bed lig ga ik lope piekere en val ik niet inslaap. Ik heb last van schokjes overdag maar vooral savonds als ik ga slapen. Ik pluk al ongeveer 3 jaar mijn wenkbrauwen er uit en ben sinds kort (3 maanden) gaan lip bijten. 
Ik weet niet zo goed wat dit allemaal inhoud en of dit deel is van een Depressie.


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Soms als ik me somber voel ga ik iets leuk doen met vrienden of ga naar mijn huisdieren 

(ik heb kippen en die doen altijd grappige dingen zodat ik moet lachen)

Tip als ik niet kan slapen luister ik een verhaal op mijn telefoon(op kobo plus) of slaap-muziek,asmr of iets anders om je gedachten te verzetten.

 

Hey @Tvh ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte, Evie (de Kindertelefoon)

Reputatie 3
Badge +1

Heyy! Wat vervelend. Praat erover met iemand! Het beste is om met je ouders te praten, die kunnen misschien ook een psycholoog vinden. Maar als dat niet kan kan je ook naar je favoriete docent of mentor gaan, ze zijn opgeleid om daarmee om te gaan en op bijna elke school is er wel een vertrouwenspersoon. Success!

Badge

Bedankt voor jullie reactie ik het misschien wel overwegen 🙂

Reageer