Vraag

heb ik een eetstoornis?

  • 26 December 2022
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

hee ik heb een vraagde, ik heb eigenlijk een lange tijd niet helemaal mezelf geweest en ben ik altijd eigenlijk nog niet, ik heb veel trauma’s jammer genoeg en krijg de laatste tijd veel terug blikken, ook ben ik toen begonnen met interminute fasting (tussen bepaalde tijd eten en na die tijd niet meer) omdat ik niet helemaal blij was met mijn gewicht. jammer genoeg ben ik er een beetje in doorgeslagen en ben ik tot niets eten gekomen en ben best wel wat afgevallen. ik ben nu ongeveer 8 kilo afgevallen in 2 maanden en ik weet niet of het erg is, ik kom ook niet echt aan en ben super moe en heb geen energie. ook helpt me school er niet in en mijn mentor en een andere docent weet het maar mijn ouders weten het niet, mijn ouders weten het niet omdat ik me er nog niet prettig bij voel omdat er teveel is gebeurd in jaren maar mijn school dwingt het zowat. heeft iemand tips?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Floranoniem

Ik denk dat je een eetstoornis hebt. Je zou het aan iemand die je vertrouwd kunnen vertellen, zoals een van je ouders/verzorgers, je mentor of een vertrouwenspersoon op school. Ook kan je altijd naar de kindertelefoon bellen van 11:00 tot 21:00 naar 0800-0432 of chatten

Sterkte en succes <3.

xx Eenmeisje004 

 

Reputatie 4
Badge +3

vertel aan iemand die je kunt vertrouwen, Je gaat je heel opgelucht voelen als iemand het weet, vertrouw me. Het kan betekenen dat je je ouders verteld, een familielid, een vriendin, kindertelefoon of gewoon opschrijft, Wat je ook doet, ik weet dat je de juiste keuze gaat kiezen!!

XX

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Floranoniem , het zou best kunnen zijn dat jij een eetstoornis hebt. Vaak begint een eetstoornis bij “ een beetje willen afvallen” en daarna sla je vaak door! 
 

ik ken een verhaal ( niet over mijzelf ) van een meisje dat is overleden aan anorexia. 
 

ik wil je op hart hart drukken weer gewoon te gaan eten ( nu het nog “ kan” ) vertel het tegen je ouders als die niks doen, dat jij nu zo moe bent en weinig energie hebt, komt omdat je ondervoed bent, waf is jou gewicht, lengte en leeftijd, dan kan je even je BMI  opzoeken. 
 

ga anders naar jou huisarts, die is ( trouwens net als hou school )  wettelijk(!) verplicht jou te helpen 


groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

 

Reageer