Heb ik een eetstoornis?

  • 15 August 2022
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hoi hoi

ik zit dus al een tijdje met het idee dat ik te dik ben en echt wil afvallen en kcal moet tellen.

ik tel nu al kcal, en als ik boven de 1000 kcal heb gegeten voel ik me echt schuldig en wil ik alles eraf sporten

ik wil eigenlijk gewoon al beginnen sporten als ik iets heb gegeten, maar soms lukt het gewoon niet en dan is mijn dag verpest. Soms, als ik al een hele dag heel weinig gegeten heb, draait het uit op een eetbui na het avondeten. eigenlijk een samenvatting:  ik denk ‘Ik ga stoppen met eten’, ik krijg na een tijdje honger, de eetbuien komen ,diepe schuldgevoelens , ik moet veel workouts doen

dus mijn vraag luid: Heb ik een eetstoornis?


3 reacties

Je hebt hoogstwaarschijnlijk een eetstoornis omdat je obsessief bezig bent met je gewicht: je telt iedere calorie, moet sporten enz.  Als je niet last hebt van eetbuien waarna je heel schuldig voelt heb je anorexia en als je het wel hebt heb je boulimia. Als je naar je huisarts gaat en je blijkt het te hebben worden je ouders er wel sowieso bij betrokken. Ik voeg nog twee handige sites voor: Ik heb anorexia | Thuisarts.nlIk heb boulimia | Thuisarts.nl. Ik hoop dat dit je gaat helpen.

Sterkte!!!

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

ik herken wat jij zegt heel erg. Ik had dit vroeger ook. Ik had het toen nog niet door maar dit is uitgelopen op een eetstoornis bij mij.

Ik snap dat het misschien heel erg moeilijk is nu, maar ik zou erover praten met iemand die je vertrouwt. Ik heb er bijvoorbeeld met mijn vader over gepraat en ik ben naar een therapeut gegaan wat mij uiteindelijk heel erg heeft geholpen. Ik snap dat je er misschien voor schaamt, maar je moet er echt met iemand over proberen te praten!

Heya wil je fatsoenlijk iets kunnen doen zonder te veel bewegen moet je 2000 kcal hebben. Als je aan het puberen bent heb je erg veel nodig

Reageer