Vraag

Heb ik een eetstoornis?

  • 29 June 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik vraag mij af of ik in het beginstadium van een eetstoornis zit. Ik heb overgewicht en wil graag afvallen en ben hier ook al een geruime tijd mee bezig. Ik ben 16 en er wordt vaak gezegd dat het niet slim is om af te vallen op deze leeftijd maar ik voel mij zo ongelukkig in het lichaam dat ik nu heb. Ik let op mijn voeding en tel calorieën maar ik boek nog geen vooruitgang. Ik eet nog wel gewoon normaal en soms heb ik zelf eetbuien. Maar af en toe kots ik het er ook weer expres uit. Ook krijg ik al de rillingen als ik hoor dat we gaan barbecueen of een picknick doen met de klas want dan kan ik niet op mijn calorieën letten en eet ik teveel. Weet iemand of dit symptomen zijn van een eetstoornis of is dit maar tijdelijk en waait het weer over?

Groetjes 


1 reactie

Wij kunnen natuurlijk niet een diagnose stellen omdat geen van ons de juiste opleiding daarvoor heeft gehad.

Wel kan ik zeggen dat een negatief zelfbeeld, een obsessie met voeding en expres overgeven niet bepaald goed zijn.
Een gezonder gewicht willen behalen is natuurlijk een goed doel, maar je moet dan wel gezond kunnen afvallen.
 

Het lijkt mij dus goed om je problemen met iemand zoals een goede vriend(in) of je ouders te bespreken en ervoor te zorgen dat je in contact komt met je huisarts en/of een diëtist.
Het is sowieso goed om dit te bespreken en die professionals kunnen niet alleen je helpen met je problemen, maar je ook helpen om gezond af te vallen en op je streefgewicht te blijven.

Reageer