Vraag

Heb ik een eetprobleem?

  • 11 May 2022
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Badge

Heyy,

ik heb veel moeite met eten en eet ook best weinig op een dag en ik vind eten gewoon moeilijk, ik denk zelf dat ik een eetprobleem heb. Ik heb dat tegen mijn vriendin gezegd en die zegt dat ik totaal geen eetprobleem heb, ze me niet gelooft, zegt dat ik het voor de aandacht zeg en ik het tegenovergestelde ben van iemand met een eetprobleem omdat ik een keer een pot ijs at, pizza als lunch en ik mijn vriendinnen wel eens om een stukje eten vraag tijdens de pauze. Nu ben ik heel bang en twijfel ik echt heel erg aan mezelf of ik het misschien echt doe voor aandacht, kan iemand helpen?? Ik ben 13 jaar, 1.78cm en heb overgewicht.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, 

Je kan dit het beste met je ouders of een andere vriendin bespreken. Kan je een lijstje maken van wat je de afgelopen 7 dagen hebt gegeten? Als je je zorgen maakt over overgewicht kan je dit het beste met je huisarts bespreken. En ik denk niet dat dat een goede vriendin is, zij hoort jou serieus te nemen. 

Ik hoop dat dit helpt, 
Sano07

Badge

Hoi, 

Volgens mij komt een eetprobleem maar heel langzaam, (ik begin ook langzaam te denken dat ik misschien een eetprobleem aan het ontwikkelen ben). Bijvoorbeeld aan het begin van het schooljaar  nam ik nog wel eten naar school maar nu niet meer. Ik weet natuurlijk niet of ik een eetprobleem heb of dat ik gewoon obsessief wil afvallen zonder iets psychisch te hebben maar het zou kunnen dat je nu dus nog gewoon normale hoeveelheden eet en later steeds minder tot je gewoon overgaat op alleen avond eten. Het is dus goed dat je er nu al overnadenkt vind ik, beter te vroeg dan te laat toch. 
misschien kan je ook beter met je ouders erover praten als je vriendin zo doet. Of iemand die ook een eetprobleem heeft gehad als je zo’n iemand kent. Of je kan natuurlijk gewoon hier bij de forums dingen kijken of er andere mensen zijn met een eetprobleem en kijken of je een beetje dezelfde “symptomen” hebt.

 

 Ik hoop dat dit helpt :) 

Xx Jenthe

Reageer