Vraag

Heb ik een eetprobleem?

  • 29 March 2021
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Badge

Hoi, 

Ik ben een jongen van 15 jaar. Mijn bmi ligt rond de 22 en ik ben wat voller dan andere jongens. 

Ik vind zelf dat ik te dik ben en ik wil graag afvallen om minder dik te worden en beter mee te kunnen doen met mijn sportteam. 

Om af te vallen probeer ik weinig snoep, chips, koekjes en dat soort dingen te eten en ook probeer ik gezondere alternatieve te maken voor bijvoorbeeld mijn ontbijt en lunch. Als sport roei ik ( 7,5 uur per week) maar daarnaast doe ik bijna elke dag nog een workout of loop ik 5 kilometer hard. 

Mijn ouders hebben tegen mij gezegd dat ze zich een beetje zorgen maken of ik niet te extreem bezig ben en nu begin ik dus aan mijzelf te twijfelen. Weten jullie of dit te extreem is of dat ik dit gewoon kan blijven doen?


1 reactie

Reputatie 2
Badge +2

heyy,

om ever direct er bij te komen, je hebt waarschijnlijk geen probleem, (dat betekend niet dat je daar niet voor op moet passen) je sport inderdaad wel heel veel en bent daar meer mee bezig dan de meeste, dat maakt het nog niet iets slechts, als je iets "voller” bent dan de meeste jongens is het ook niet erg om wat gezonder te willen eten, als je ouders zich zorgen gaan maken  over dat je er te veel mee bezig bent betekend niet dat het iets slechts is! ze zien dat hun kind opeens heel erg op eten gaat letten en veel meer sport, als een van jou vrienden dat zou doen zou je je daar ook wel een beetje zorgen over maken, wat je het beste kan doen is wat je ons net verteld heb ook aan je ouders vertellen, gewoon zeggen dat je wat meer wil sporten om je conditie op te bouwen en dat je wat gezonder wil eten om beter in je vel te komen! het voordeel van dit duidelijk bespreken met je ouders  is dat je ouders weten dat er over kan praten dat je het niet geheim doet en dat je intensies goed zijn, als je er open over praat heb je ook minder kans dat het veranderd in een eetstoornis en als je er open over praat kunnen anderen ook sneller zien als het fout mocht gaan!
hopelijk heb je hier wat aan!

Kuzz

Reageer