Skip to main content

Hey, ik had vandaag gym (daardoor moest ik er weer aan denken) en toen had ik na een tijdje intensief te hebben gesport last van mijn ademhaling, de lucht was koud en deed pijn om in te ademen en zelfs toen ik meer dan 10 minuten had uitgerust kon ik niet meer volledig presteren (bijvoorbeeld rennen lukte niet meer).

Ik heb dit soort dingen wel eerder gehad en ook een paar andere dingen rondom mijn longen waardoor ik denk dat ik misschien astma heb. Een paar van die dingen zijn dat ik weleens een tijdje vergeet te ademen of dat ik uitgeput ben na een trap op lopen. Ook heb ik meerdere dagen na gym vaak ook nog last van mijn armen enzo, al denk ik niet dat dit van toepassing is noem ik het toch.

Weet iemand of ik astma heb of hoe ik daar achter kom?

Hii!

Ik heb zelf geen astma dus ik kan geen ervaringen delen, maar ik denk dat je het best even naar de huisarts kan gaan zodat die er naar kan kijken. De huisarts kan je goed verder helpen en kan je vertellen wat je hebt. Hij of zij kan je dan ook verder helpen met wat je kan doen tegen je klachten.

En misschien heb je nog wat aan deze link > https://www.thuisarts.nl/astma/ik-heb-astma

Groetjess van ItsJustMe <3


Hey ! vervelend voor je dit ! Ik denk dat de enige manier om er echt achter te komen is, naar de huisarts te gaan en het te laten onderzoeken, want via internet krijg je allemaal onzin of bangmakerij te lezen.  Als je het wilt en kunt is dit het beste. Sterkte hiermee! 

Liefs, Tover xxx


Heyy als iemand die niet hele erge astma heeft zou ik zeggen, zeg het tegen je ouders en ga naar de huisarts!! Let er wel op je word waarschijnlijk onderzocht klein beetje:)


Heyy

Ik heb zelf astma en ik had er ook altijd heel veel last van bij gym. Ik dacht altijd dat het slechte conditie was(kan natuurlijk zo zijn) maar toen ik van de winter maar bleef hoesten ben ik naar de huisarts gegaan en ik heb dus officieel astma…

Ik zou zelf naar de huisarts gaan, je krijgt dan waarschijnlijk een onderzoek en dan moet je blazen met en zonder puf en dan weten ze dus of je astma hebt.

Succes❤️


Hey, 

Ik heb zelf astma en ik zou als eerste adviseren om naar de huisarts te gaan. Ik kan ook een paar voorbeelden geven van wat ik voel tijdens een astma aanval ( misschien vind je zo gelijkenissen maar voor iedereen zijn de symptomen altijd een beetje verschillend dus ook soms in hoeveelheid). 

Vb: 

  • na inspanning zoals het lopen bij jou last hebben van kortademig zijn
  • ook bij geen of weinig inspanning kortademig zijn
  • druk hebben op je borstkast
  • voelen alsof je luchtpijp vastgekneld zit
  • soms voel je ook een soort slijm zitten of ik heb ook al vaker meegemaakt dat ik het slijm hoorde zitten

 Dit zijn een paar vb ik hoop dat je er iets mee bent. Nog veel succes en ik hoop dat je goed nieuws te horen zal krijgen. 


Reageer