Vraag

heb ik anorexia?

  • 28 September 2023
  • 11 reacties
  • 192 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar... 

Ik ben sinds 2 maanden begonnen met niet meer eten of 1x per de twee dagen eten…

Ik ben echt niet dik ofzo (en ik weet als iemand zwaarder of wat voller is boeit het niet) maar zit een stem in mijn hoofd die elke seconden tegen mij zegt dat ik leijk, dik en moet verdwijnen. Heb ik anorexia?

Ik ben sinds dien ook niet meer gaan drinken op school. Omdat ik dat ook echt moeilijk vind. Eten hou ik niet binnen en drinken is soms ook lastig. Mijn mentor wil nu dat ik morgen drinken meeneem hij gaat me controleren maar ik wil het echt niet. Als ik het niet mee heb gaat hij met mij naar de jumbo. Wat moet ik nu doen? Hoort niet drinken ook bij anorexia? Kan iemand me helpen door info ofzo?

 

Xoxo


11 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Vive,

Dit is zeker inderdaad anorexia. Maar niet / te weinig drinken is echt heel slecht voor je! Neem morgen gewoon drinken mee naar school.

Als je te weinig blijft eten / drinken raakt je lichaam daaraan gewend en dat is niet goed.

Als je wilt afvallen dan kan je dat doen door gezond te eten, niet te veel maar ook vooral niet te weinig.

Groetjes, @Monkeyboy08 

Reputatie 7
Badge +9

drinken maakt echt niks uit voor je gewicht. of je meer of minder drinkt boeit niet heel veel. dus blijf gewoon drinken.

verder kan je deze link invullen:

BMI berekenen | Voedingscentrum

Reputatie 3
Badge

Hi @Vive ,

 

Ik ken de situatie bij je thuis natuurlijk niet helemaal. En, ik ben ook geen psychiater, dus ik kan je niet diagnostiseren. Dus, wat @Monkeyboy08 zegt, weet ik niet, of dat waar is. Al denk ik wel, dat hij een punt heeft, dat het het waarschijnlijk waar is. Al denk ik wel, dat het verstandig is, om het aan een vertrouwenspersoon te vertellen.  Dit kan je mentor zijn, maar ook je ouders, of een vriendin. En, in het allerergste geval, kun je ook met de kindertelefoon chatten. Via https://www.kindertelefoon.nl/chat , of bellen naar 0800-0432.  Dit kan helemaal gratis. Dit komt dus ook niet op de telefoon rekening, van je ouders/verzorgers te staan.  En, ik weet, dat het soms moeilijk kan zijn, om iemand hiermee te kunnen vertrouwen, maar, ik denk wel, dat het goed kan zijn. Want, die mensen, kunnen je helpen. Ze kunnen je doorverwijzen ofz. Of, eventueel anderen inlichten, die je verder kunnen helpen. Ik denk dan ook, dat het verstandig is, als je in therapie gaat, en een psychiater gaat zien. @Laura_ , weet verder vast wel raad.

 

Ik wil wel, dat je weet, dat je het waard bent. Maar, ook, dat dat stemmetje, niet de waarheid verteld, en heel snel weg moet gaan.:)

 

groetjes,

@Snoepbanaantje :)

 

P.S. Geef de stem in je hoofd een naam, die je lelijk vind. Of van iemand, die je niet mag.  Elke keer, dat de stem weer terug komt, scheld je t’ gewoon uit!:)

 

succes🍀 

Je kunt t’.

Reputatie 7
Badge +9

P.S. Geef de stem in je hoofd een naam, die je lelijk vind. Of van iemand, die je niet mag.  Elke keer, dat de stem weer terug komt, scheld je t’ gewoon uit!:)

klinkt goed. maar nu ga ik stom doen. als je die stem uit scheld, scheld je jezelf dan niet uit?

anders kan je ook gewoon elke dag voor de spiegel gaan staan en dan zeg je hardop ik ben mooi. blijf dat elke dag doen tot je het ook vindt. vraagje. gebruik je ook pillen?

Badge

Wat bedoel je precies met pillen?

Reputatie 7
Badge +9

van die laxeer pillen

Badge

van die laxeer pillen

Nee die gebruik ik niet

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Vive ,

Je vraagt je af of je misschien een eetprobleem hebt. Je eet en drinkt heel weinig, en je hebt een stem in je hoofd, die nare dingen zegt. 
Dat is echt naar!

Als je meer wilt weten over anorexia, of andere eetproblemen, dan kun je kijken op de website van 99gram.

 Je kunt natuurlijk ook altijd  De Kindertelefoon bellen. Wij zijn er elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432). Of kom met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte. Groetjes,

Mariska

Badge

Heyy,

Daar ben ik weer. Ik moet voor het ziekenhuis een formulier invullen met mijn gewicht maar ik ben heel onzeker over mijn gewicht... Ik wil ook niet dat mijn ouders weten hoeveel ik weeg. Ik 156 cm en 48 kg maar ik voel me zo dik.... 

Xoxo vive

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Jouw BMI is: 19.7

Geweldig, je BMI valt tussen de 18,5 en 25! Dat is een positief teken voor je gezondheid! Houd je welzijn op topniveau door de principes van Clean Eating toe te passen en regelmatig een verkwikkende detox te doen. Bescherm jezelf tegen schadelijke gifstoffen en blijf stralend, energiek en vol levenslust. Klik nu voor jouw ultieme gids naar een gezonde detox.

als je dit zo allemaal ziet. ben je dan meer tevreden over je gewicht? je hebt namelijk een prima gewicht. lekker er tussen in. je bent maar 1,2 verwijdert van ondergewicht en 4,3 verwijdert van overgewicht. als ik dat zo zeg dan kan je ook denken dat je te mager wordt en dat je dus meer mag eten

Reputatie 4
Badge +2

@Vive  je heb eetstornis, maar is pas begin want als dit 1 jaar blijf doorgaan dan zou je heel veel gewicht verliezen. Maar wat je nu ben ben je gewoon perpect niet te dik of te dun. Er zijn drie soorten lichaam bouw eerste is dunne lichaam. Hun zijn vanaf ze geboorte dun en kan weinig gewicht erbij krijgen, jij heb normale lichaam bouw dat betekent je kan gewicht krijgen en ook verliezen. en derde is dikke lichaambouw moeilijk om gewicht te verlieze. Je moet niet te weining eten anders kom je te dun. Ik heb dunne lichaam bouw ik weegt 50kilo en mijn lengte is 168. 

Reageer