Vraag

Heb ik Anorexia?

  • 27 December 2021
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Badge

Hi ik denk dat ik misschien anorexia heb en ik ga er hulp voor zoeken, maar ik heb er een vraag over:

Om er meer informatie over te vinden had ik het opgezocht;

Anorexia wordt vaak(!) beschreven als (bijna) niks eten om af te vallen, ook veel sporten en (mogelijk) overgeven om het eten niet naar binnen te krijgen. 
 

Is anorexia nogsteeds “geldig” als je alleen minder eet en een heel groot/ongezond stuk bent afgevallen in plaats van alle drie waarbij je ook al botten kan beginnen te zien? Dus niet sporten/overgeven  

Want ik heb gewoon het gevoel alsof je aan alle drie “moet voldoen” om deze ziekte “volledig” te hebben. Ik sport zelf juist nooit, omdat ik daar te moe voor ben (reden = weinig eten). 

Stel dat ik echt anorexia heb, wat ik dus niet weet want ik heb geen diagnose. Ik wil ook niet zeggen dat ik het heb zonder enige proffesionele toekeuring, zou het dan nogsteeds “geldig” zijn als ziekte voor mij? Of moet je aan alle 3 “voldoen” om ervoor te zorgen dat je een diagnose krijgt? Want ik wil echt graag hulp, er gaat sowieso iets niet goed (andere topics)
 

Sorry als het een beetje onduidelijk is, ik kan vragen beantwoorden in de reacties als er vragen over zijn. Bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden


4 reacties

Badge

ik weet niet of het dan nog steeds anorexia is maar er zijn ook een heleboel eetstornisen maar ik weet niet of het belangrijk is om er een label aan te geven. Het belangrijkste is dat je hulp wil en dan krijgt denk ik

Reputatie 2
Badge +1

Ja ik denk niet dat dat echt anorexia is maar waarschijnlijk wel een andere eetstoornis en ik zou ECHT hulp daarvoor gaan zoeken

Badge

ik zou hulp zoeken, want überhaupt afvallen op een ongezond manier om zo dun mogelijk te worden is niet goed. Als je alleen stopt met eten, zonder sporten en overgeven, het kan nog steeds anorexia zijn. Misschien zijn je klachten mild, maar zonder hulp kun je een ernstige eetstoornis ontwikkelen. Er is ook zo'n eetstoornis en het heet NAO. 

(hier is een stukje van een site)=

De NAO eetstoornis is de meest voorkomende eetstoornis. NAO heeft namelijk veel overeenkomsten met andere eetstoornissen. Iedere stoornis heeft eigen specifieke criteria. Als iemand niet voldoet aan alle criteria, maar aan een aantal, dan kan die persoon niet de diagnose van die specifieke eetstoornis krijgen. In zo’n geval krijg je de diagnose eetstoornis NAO.

 

Reputatie 2
Badge +2

Anorexia is een eetstoornis waarbij je gewoon niet kan eten, en schuldgevoel voelt nadat je eet. 

Als je doel was om af te vallen en dat gelukt is dan is het niet per se anorexia. 

Je zou natuurlijk wel anorexia kunnen hebben dus ik zou gewoon hulp zoeken als ik jou was

Veel succes

Reageer