Hi ik denk dat ik misschien anorexia heb en ik ga er hulp voor zoeken, maar ik heb er een vraag over:
Om er meer informatie over te vinden had ik het opgezocht;
Anorexia wordt vaak(!) beschreven als (bijna) niks eten om af te vallen, ook veel sporten en (mogelijk) overgeven om het eten niet naar binnen te krijgen.
Is anorexia nogsteeds “geldig” als je alleen minder eet en een heel groot/ongezond stuk bent afgevallen in plaats van alle drie waarbij je ook al botten kan beginnen te zien? Dus niet sporten/overgeven
Want ik heb gewoon het gevoel alsof je aan alle drie “moet voldoen” om deze ziekte “volledig” te hebben. Ik sport zelf juist nooit, omdat ik daar te moe voor ben (reden = weinig eten).
Stel dat ik echt anorexia heb, wat ik dus niet weet want ik heb geen diagnose. Ik wil ook niet zeggen dat ik het heb zonder enige proffesionele toekeuring, zou het dan nogsteeds “geldig” zijn als ziekte voor mij? Of moet je aan alle 3 “voldoen” om ervoor te zorgen dat je een diagnose krijgt? Want ik wil echt graag hulp, er gaat sowieso iets niet goed (andere topics)
Sorry als het een beetje onduidelijk is, ik kan vragen beantwoorden in de reacties als er vragen over zijn. Bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden