Skip to main content

Health Check

  • 27 June 2024
  • 25 reacties
  • 345 Bekeken

Heyy!

omdat iedereen wel eens moeite heeft om te vertellen hoe het met ze gaat aan bijvoorbeeld zijn/haar/hen ouders, dacht ik laat ik een health check maken. Voel je vrij om te vertellen of je je slecht voelt of als je ergens niet uit komt!

 🍀 🍀 🍀 

Op dit moment gaat het goed hoor:)

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hoiii,

Met mij gaat het op dit moment best wel goed. :]

Groetjes, justGhast


Hoi @Anoniem446,

Ik vind het een lief idee dat je zo'n health check hebt gemaakt. Met mij gaat het momenteel niet zo best. Met mijn gezondheid gaat het goed, maar ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel. Ik voel me al de hele week gespannen en ik voel me gevoelloos. Of ik ben juist te heftig met mijn emoties. 

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi hoi, leuke vraag. Ik heb een periode achter de rug die vrij intens was zeg maar.  Het begon met een veel te overdreven huilbui toen ik op de gang moest staan omdat ik (ook te overdreven) aan het lachen was. En daarna ontdekte ik dat ik (weer) angstaanvallen en paniek en een psychotische aanval kreeg, en daarna in een depressieve stemming wegzakte. Om dat te verhelpen en te kunnen beheersen werd ik in een strenge (cognietieve) therapie en leefschema en dagelijks leven gezet. Alsof ik weer 10/11 was leek het. Vroeg naar bed,100 % luisteren naar mn ouders ( en mn vriendin), een strak dagschema, alles precies ingedeeld en bij  echte fouten of gemakzucht ook straf. Gelukkig kon ik school blijven volgen, en wende ik aan dat strenge schema omdat het me hielp en ik het zelf ook wou. Ondanks dat het af en toe echt zwaar was en ik in het begin ook wel straf kreeg omdat ik me er niet altijd aan hield, was het uiteindelijk heel goed voor me. Tijdens die schema's en therapie kreeg ik tegelijk ook “tools”en “automatismes” aangeleerd, en dit was allemaal bedoeld om zeg maar natuurlijk en onbewust te leren reageren op angstprikkels en depressieve neigingen. Ik denk en voel dat ik hierdoor deze “bedreigingen”beter aan kan en onbewust en bewust nu op tijd reageer en ze kan handlen en stoppen. Een grote bevrijding en opluchting. Haha dit was in het heel kort dus wat me tegemoet kwam afgelopen maanden en hoe het nu is. Ohja en nog een heel goede les die ik meekreeg van de therapeut en de psycholoog:  geef jezelf ruimte om nog een beetje kind te blijven want volwassen zijn heb je nog tijd genoeg voor. Ik wou blijkbaar te veel al alles zelf kunnen en ‘volwassen’zijn. Mij een tijdje weer een jonger jongetje moeten voelen was daarvoor ook wel leerzaam 😊. Ik voel me best goed!!

Groetjes liefs Tartan X


Heyy,

Goede vraag lief dat je dit hebt gemaakt!

Ik doe zelf mijn uiterste best om mij goed, fijn en prettig te voelen, maar heel eerlijk dat voel ik me totaal niet. Ik ben op zich wel blij heb nu een paar weken verkering met mijn lieve vriendin en dat maakt me heel gelukkig en ben echt wel blij als we samen zijn, maar toch struggle ik echt enorm met mezelf en met mijn gedachtes. Ik kan amper slapen door nachtmerries, voel me best eenzaam want ben doordeweeks veel alleen, ik struggle enorm met mezelf en voel me onzeker en heb soms echt hele donkere gedachtes waardoor ik ook wel eens bang ben voor mezelf omdat ik dan het gevoel van de realiteit wel eens kwijt raak. Ook heb ik een enorm dromig en onwerkelijk gevoel in mijn hoofd alsof alles nep is. Dat is best lastig zeg maar om mee om te gaan en ik merk dat ik mijn gevoelens erg proberen weg te drukken omdat ik het niet wil toelaten. Ik wil er voor mensen zijn, ik wil blij zijn en ik wil iedereen graag helpen waar ik kan waardoor ik soms eigenlijk niet meer aan mezelf denk..

Ik sta wel op een wachtlijst voor een psycholoog, maar dat duurt erg lang en ik vind dat ook een spannende stap.. Hopelijk gaat het helpen want ik wil graag mijn draai in mijn leven weer vinden zodat ik weer met een volle 100% er voor kan gaan, maar ja dat wordt wel een pittige weg denk ik. 

 Liefs van ItsJustMe <3


Hoii

Op dit moment gaat het matig. (ik heb het gevoel dat het minder goed gaat met mijn vriendin) (lees mn topic)

Sh vriendinnetje | Kindertelefoon Community

Doeiii


Wat goed dat jullie dit allemaal

vertellen!

@ItsJustMe ,ik ga ook naar een psycholoog en de eerste keer is altijd spannend veel 🍀!

@Tartan14 , fijn dat je je goed voelt, dat is altijd fijn! Veel 🍀!

@EmmakokfanEva , wat vervelend dat je je zo voelt! Ik heb ook zo’n periode gehad. Wat voor mij hielp was iets anders vinden om op te focussen of mee bezig te zijn. Veel 🍀!

@justGhast , Dat is fijn! Veel 🍀 !
@Anoniemxv , Dat is fijn! Veel 🍀!

 

 

 

 


Hey!  Lief topic!  Met mij gaat het goed, ik verheug me op de vakantie en ben blij dat de toetsen er op zitten. Het ging goed vlgs mij, en ik maak me daar ook geen zorgen over. Ik ben heel blij dat ik dit schooljaar goed door ben gekomen en geen gedoe of straf heb gehad, maar juist heel positief er doorheen ben gegaan. Het is me erg mee gevallen en ik denk dat mijn mindset wel de goede is nu.  Vasthouden dus, en ik krijg ook veel lieve positieve reacties van docenten en andere leerlingen. Dat ik veel durf en grapjes maak en mezelf ben en dat soort dingen. En toch ook  heel rustig in de klas en heel beleefd. En ik ben ook heel blij dat ik verkering heb! Ik pieker wel vaak over hoe mensen met elkaar doen soms, over haat en over waarom mensen elkaar soms niet respecteren en met rust laten. Maar ik weet ook dat dat een minderheid is. De meesten zijn echt goed bedoelend en lief.

En  hoe is het met jouzelf ? 🙂

Liefs Tover xxx


Lief topic idd. Met mij gaat het iets minder de afgelopen paar dagen. Niet dat ik ziek ben maar echt lekker voel ik me ook niet. De 2 warme dagen hebben ook niet geholpen (klinkt misschien aanstellerig maar ik kan gwn echt slecht tegen hitte) en dan ook nog slecht slapen is geen goede combi. Heb ook nergens motivatie voor. Zit nu in de tuin bij vriendje en blijf ook slapen dit weekend. ff een andere omgeving is ook wel fijn en het is natuurlijk sws fijn om bij hem te zijn🥰)

Maar goed, ik wil me verder ook niet aanstellen. Komt wel weer goed en de temperatuur was vandaag al een stuk beter. 😅

Iedereen een fijn weekend gewenst

 


@Tover01 , met mij gaat het goed hoor!😊

@tim16 , dat is natuurlijk ook heel normaal dat je je soms niet goed voelt.

veel 🍀 !


Hey! Fijn @Anoniem446 ! Houden zo 😉 en dankjewel voor je lieve woorden in de topic over mn rokjes ☺️ ik zal dat zeker blijven doen!! 😘

Liefs Tover xxx


Heyyyy, supergoed dat je dit hebt gemaakt!

Met mij gaat het met de dag beter! Ik ben 2 maanden geleden geopereerd aan mijn darmen en ik heb hierdoor slecht kunnen eten. Ik was altijd al aan de lichte kant (doe aan topsport turnen, dus ik at wel voldoende mr is gwn mijn bouw) en hierdoor viel ik heel erg af. Het ging lange tijd slecht met mij en het herstel gaat nog 4 maanden duren. Ik zit nu ongeveer 1 maand bij een speciale diëtist die mij helpt om weer gezond op gewicht te komen. Ik heb afgesproken met mijn trainer dat ik weer ga beginnen met trainen als ik weer volledig op gewicht ben en ik hersteld ben ban mijn operatie.  Wel doe ik 1x in de week aan lichte krachttraining. Ik trainde 15 uur in de week, dus het is best wel raar om nu zoveel vrije tijd te hebben. Het plan is dat ik over 1,5 maand weer rustig ga opbouwen naar 2x in de week licht trainen! 

XXX


@Anoniemmeisje1234 Fijn dat het beter met je gaat. Ga zo door!

Met mij gaat het ook weer beter. Heb de afgelopen 2 nachten goed geslapen en voel me nu niet meer zo moe. Bij m’n vriendje slapen heeft ook veel rust gegeven. Blijf vannacht ook nog bij ‘m slapen want morgen vrije dag. 🥳 En nu op tijd naar bed anders wordt hij boos 😅

Ik wens iedereen een fijne nachtrust


Heyy,

Lief dat je dit topic maakt! ♥️

Ik had vrij laat nog een discussie met mijn moeder over dat ze vind dat ik wat moet doen in mijn leven een een bijbaantje moet, en moest daarna nog vanalles doen (douchen , drinkvoeding, laxeermiddel nemen, tandenpoetsen) en ga nu (0:07)  pas slapen (oké, ik moest zonodig ook weer 35 minuten op mijn telefoon zitten maar ja).

Ook iedereen welterusten, maar dit zal vandaag wel niet meer gecheckt worden (of ja : wel vandaag, het is nu al maandag) en hoop dat iedereen inmiddels al slaapt en niet zo eigenwijs is als ik😁 

Geen zorgen trouwens dat ik elke dag zo laat slaap, meestal wel 45 minuten tot een uur eerder.

 


Heyhey,

Met mij gaat het opzich prima. Ik ga strakjes voor het eerst naar een psycholoog en ben wel zenuwachtig!! Daarom ga ik vandaag ga ik ook niet naar school, en dat vind ik wel fijn want de laatste tijd heb ik echt heel weinig zin om naar school te gaan enzo. En oja waar ik ook mee zit is dat het steeds slechter gaat met eten. Ik steek ook af en toe nog een vinger in m’n keel enzo maar ik weet niet of ik dat wil vertellen aan die psycholoog..

En hoe gaat het met jou? Xxxx


Met mij gaat het ook weer beter.

Was iets te voorbarig helaas. Vandaag bijna de hele dag grieperig op bed gelegen. Lekker met een knallende koppijn en bijna geen energie om iets te doen. Heel irritant allemaal, vooral als je vanalles wil doen maar het niet kan. Ik had vriendje gezegd dat hij niet langs moest komen (wil hem niet aansteken of zo) maar daar heeft hij zich niks van aangetrokken. 🥰😅 Heel lief maar ik hoop niet dat hij ook ziek wordt.

 

 

 


Hey lieve @tim16  beterschap!!  😘

Liefs,Tover xxx


@tim16 Gaat denk ik een virus rond.. Ben zelf niet ziek maar mijn broertje heeft echt een rot griepje met keelontsteking te pakken dus die zit aan een antibioticakuur en hij krijgt amper wat door zijn keel heen door de pijn..😬

Lief dat je vriendje toch even bij je langskwam! Pak vooral je rust hoop dat je snel weer opknapt veel beterschap gewenst!❤️💪

Liefs van ItsJustMe <3


@Tover01 ❤️😘  Thnx

@ItsJustMe Dank je. En beterschap voor je broertje. En nu hopen dat jij het niet te pakken krijgt.  Dat niet kunnen eten is zwaar k u t idd.


Beterschap lieve @tim16 . :)

En @ItsJustMe beterschap voor je broertje! Al snap ik dat je niet zegt beterschap van iemand op het forum omdat hij er niet vanaf weet (vgm;)) 😁 


Matig maar wel beter dan eerder; ik ga naar een andere school EN ik moet de 7de klas overdoen volgend schooljaar dus dat is wel een beetje voor me maar ik krijg al hulp! 😁


Haii @Anoniem446 

Wat enorm lief dat je er een topic van plaatste!! 

Ik denk dat het met mij wel prima gaat, ik heb alleen heel veel stress, mn leven gaat de laatste 2 jaar de hele tijd alle kanten op en ik kan het volgens mij niet zo goed aan

Maar deze 2 jaar gaat het wel veel beter dan daarvoor, ik had daarvoor nooit echt veel vrienden en nu juist wel, ik durf meer dingen en ben veel minder on-sociaal? 

Maar doordat ik nu ook veel meer vrienden heb, krijg je daar ook vaker problemen mee en ik heb het gevoel alsof ik alles te veel voel ofzo, als iemand iets ergs zegt tegen iemand anders dan voelt het al meteen alsof de vrienden groep uit elkaar valt ofzo (het is uiteindelijk wel uit elkaar gevallen vorig jaar) ik heb gewoon dit soort dingen nooit mee gemaakt op de basisschool... Ben er dus te slecht aan gewend en ben dus blijkbaar heel gevoelig hahahahaha... en nu is er sinds 3 weken een vriendin van mij uit huis, haar ouders mishandelden haar en ze had het 2 maand geleden eindelijk verteld aan de mentor en was er klaar mee.. maar er komt waarschijnlijk een rechtzaak er over en ik zie gewoon aan haar dat ze zelf ook heel veel stress heeft en ik weet niet zo goed hoe ik haar kan helpen (ze woont nu bij een andere vriendin van mij)

Maar voor de rest gaat het goed met mij, ik ben gezond en ben nog steeds aan het leren over 'vrienden hebben'... Het klinkt heel dom hè? Maar ik ben wel blij met vrienden hebben, ook al moet ik er nog steeds heel erg aan wennen, het is het beste wat me ooit is overkomen!! 

 

En nog heel veel beterschap @tim16 en broertje van @ItsJustMe <3

 


@Honey_bee Fijn dat het beter met je gaat. Vrienden maken kun je zeker leren dus het klinkt absoluut niet ‘dom’ dat je daar mee bezig bent.

Met mij gaat het eigenlijk hetzelfde als gisteren helaas. Had gehoopt dat het vandaag wat beter zou gaan maar ja…het is niet anders.  Nog steeds erg moe, hoofdpijn en een pijnlijke keel. Kan zo wel mooi m’n serie kijkachterstand wegwerken want dat is het enige waar ik een beetje energie voor heb 😂

 


Lief topic dit😊. Het gaat momenteel niet heel goed maar no worries lieve iedereen! Het gaat beter!

Er was heel veel gedoe met een hechte vriendengroep waar ik in zat. En de vriendengroep is nu een soort van uit elkaar gevallen. Heel jammer want ondanks dat het niet altijd top ging in die vriendengroep betekende het wel veel voor me! Een goeie vriend van me die in de vriendengroep zit, Nick(Niet zijn echte naam!) gaat niet over naar de tweede. Hij moet dus ook naar een andere school. Ook heel jammer! Ik denk dat het ook beter is voor hem want gymnasium is best pittig! Samuel(Niet zijn echte naam, ook een lieve vriend van me) zei dat hij niet meer in de vriendengroep wilt zitten, want hij vond alles te toxic, maar hij zei dat hij wel vrienden bleef met Nick, Lila(Hele lieve vriendin van me, ook niet haar echte naam. Sorry voor alle namen haha. Ik raak zelf ook een beetje in de war😊🙈) en mij. Verder zou hij afstand nemen van de vriendengroep en als de anderen vervelend zouden doen tegen mij moest ik hem wel erbij halen, want dan zou hij ze een lesje leren haha😊. Lila zei dat ze de vriendengroep helemaal niet meer gezellig vond en er was altijd gekibbel dus zij gaat langzaamaan ook afstand nemen. Ik heb ook afstand genomen omdat ik daar totaal niet meer thuis voelde. Er was altijd wel en het paste ook niet goed bij mij! Ondanks dat er wel gezellige momenten waren. Samuel heeft gelijk. Het was allemaal best toxic en ik zit lekkerder in mijn vel dan eerstxd. Nu het lekker bijna vakantie is en het weer beter wordt doet dat ook iets goeds met mij😉🌼! Eindelijk geen stress meer voor school😎😊!

 

Aww @tim16! Heel veel sterkte en beterschap! :)

@Honey_bee, ben blij voor je dat het beter gaat! <33

@ItsJustMe, Ook heel veel beterschap voor je broertje! Ik hoop dat hij heel snel weer opknapt<3

 

Liefs xxx Banaantje <3


Hey, super lief en leuk topic! 

Met mij gaat het helaas niet zo goed, ik voel me heel leeg en alleen.. en ik vertrouw niemand meer.. 

Ik wou er gisteren een einde aan maken maar heb hulp gezocht bij 113 and I'm still here! 

Hoe gaat het met jou? X 

 

Groetjes 

Anoniem789


Reageer