Vraag

haartjes na het scheren?

  • 25 March 2023
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyhey,

(Lang niet gezien haha)

Ik heb vandaag voor het eerst rond mijn penis geschoren. Alleen zitten er zegmaar allemaal nog kleine haartjes boven mijn penis (zegmaar net boven mijn penis op mijn buik) Deze haartjes kan je ook voelen/zien. Het zijn kleine zwarte stipjes/haartjes, ik heb deze proberen weg te scheren maar dit wou niet (goed). Ik denk dat ze stoppels heten, maar ik weet dit niet zeker. Zijn deze haartjes/stipjes/"stoppels" normaal?

~Seaturtle


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SeaTurtle,

 

als je ergens haartjes hebt, dan zitten die best een eindje in je huid en je kunt natuurlijk alleen het gedeelte dat boven de huid uitsteekt met een scheermesje afsnijden. Als je donkere haartjes hebt, dat zie je dus die donkere puntjes….en je voelt ze ook best al snel als ze weer gaan groeien.

Ik heb wel eens gehoord dat je ook haartjes weg kunt halen met crème/schuim om te ontharen en dat die crème de haartjes soort van beetje oplost ofzo, idk precies hoe en misschien zie je ze dan ook niet meer…. ik weet het niet, want ik heb het nog nooit geprobeerd.

Ik heb mijn schaamhaar ook nog nooit geschoren omdat het nog niet zo veel is.

Alleen pas geleden een keertje met een tondeuse/trimmer met zo'n plastic kammetje erop een beetje korter gemaakt. Nou ja, dat heeft één van mijn broers gedaan, omdat ik het zelf niet durfde 😂 en omdat ik doordat mijn sleutelbeen gebroken is maar één arm en hand kan gebruiken…..

Misschien doe ik het de volgende keer wel zelf, maar ik ben bang dat ik met die mesjes van de tondeuse ergens in m'n piemel of ballen knip en dat lijkt me niet zo fijn 😉

Je kunt het eens proberen met crème/schuim op een klein plekje op je bil of been ofzo.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey,

@MickeyMouse dankjewel voor je reactie.

Kleine tip: Heb het nu 2 dagen geleden geschoren. Er zijn nu alweer allemaal haartjes. Het prikt een beetje, niet het allerfijnst. Ook zal ik het zelf niet snel weer scheren. Het jeukt daar beneden als de malle. Maar misschien ligt dit aan mij/mijn huid. 

Je zegt dat je bang bent voor die mesjes. Dit was ik eerst ook wel een beetje, maar het valt echt mee. Lees/kijk van te voren alleen goed  hoe je het moet doen, dit scheelt tijd. 

Succes met je sluitelbeen haha. 

Groetjessss,

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SeaTurtle,

oh, dan groeit jouw schaamhaar best snel, denk ik.

Mijne groeit niet zo hard en was ook niet superveel, maar er waren best wat lange haren bij en mijn  'broers’ waren bezig dat van hun te doen in de douche en vroegen of ik ook wilde.

Maar ja, met één arm lukt dat niet, want ik zag dat zij met de ene hand hun piemel zo een beetje strak hielden en dan met die andere hand met die tondeuse knipten. Als je niet uit kijkt knip je met die mesjes van die tondeuse ergens in waar je niet in wilt knippen, dus die mesjes bedoel ik en niet een scheermes.

Als ik hoor dat het zo jeukt en prikt na scheermes dan doe ik liever alleen met tondeuse als het weer te lang is, denk ik.

 

Ga jij het nou helemaal niet meer scheren met een mesje dan? Alleen knippen of ook met tondeuse proberen?

Of met ontharingscrème/schuim proberen, want zo heet dat weet ik nu.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

@SeaTurtle Jeuk na het scheren kan komen omdat het mesjes misschien te bot was. En scheer altijd met de haargroei mee. Het was ook de eerste keer dat je daar hebt geschoren dus je huid moet er ook nog ff aan wennen. Het kan best dat het na een paar keer wel minder wordt.

@MickeyMouse Ik trim het ook af en toe bij met een tondeuse en dat is echt heel makkelijk (met twee handen dan😉) maar je moet wel opletten natuurlijk. Zolang je de huid wat strak trekt en je je lul wat aan de kant legt kan er niet zoveel mis gaan.

Ontharingscrème zou ik niet gebruiken omdat de huid daar meestal best gevoelig is (en zou het zeker niet op mn ballen gebruiken).

Reputatie 7
Badge +14

hoi @tim16,

 

@MickeyMouse

Ik trim het ook af en toe bij met een tondeuse en dat is echt heel makkelijk (met twee handen dan😉)

 

ja, eerst deden hun alleen de tondeuse en had ik zelf mijn piemel beet (met die ene hand die ik kan gebruiken), maar dat werkte niet, want ik begreep niet wat ze bedoelden, deed ik naar links terwijl zij rechts bedoelden enzo, dus toen hebben ze het zelf maar gedaan. Het lijkt mij best een gepruts om het een beetje netjes en overal gelijk te krijgen, maar ik ben wel tevreden en het jeukt niet, gelukkig

 

Ontharingscrème zou ik niet gebruiken omdat de huid daar meestal best gevoelig is (en zou het zeker niet op mn ballen gebruiken).

ah ok, nou ik ben voorlopig wel weer ff klaar met knippen

Gaat het nu sneller groeien omdat het geknipt is? Om de hoeveel tijd doe jij het ongeveer? Gebruik je ook zo'n plastic opzet kammetje en hoe lang is jouwe als het geknipt is dan ongeveer?

 

@SeaTurtle,

misschien ook een ideetje voor jou met een tondeuse?

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Gaat het nu sneller groeien omdat het geknipt is? Om de hoeveel tijd doe jij het ongeveer? Gebruik je ook zo'n plastic opzet kammetje en hoe lang is jouwe als het geknipt is dan ongeveer?

@MickeyMouse Volgens mij gaat het niet sneller groeien. Bij mij niet iig. Ik trim het ongeveer elke 1,5 maand bij.  Ik gebruik een OneBlade van Philips met idd een opzetkammetje. Meestal doe ik het een beetje bijwerken en dan laat ik het langer maar heb het laatst een keer korter gedaan (3mm of zo) omdat m’n vriendje dat wel leuk leek staan😄. 

 

 

Reageer