Vraag

Haar op bovenlip bij meisjes

  • 28 November 2020
  • 8 reacties
  • 283 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve forummers,

Sinds een tijdje heb ik er weer een nieuwe onzekerheid bij :(
Ik stond voor de spiegel en merkte toen ineens donkere haartje op mijn bovenlip op. Een beetje beharing op je bovenlip is normaal, maar ze leken nu ineens zo op te vallen. Ze zijn donker en het lijken er wel meer te zijn. Ik weet niet of dit komt doordat ik er heel erg op ben gaan letten (en ik het dus erger maak dan het is) of dat ze echt donkerder zijn geworden/beginnen te worden. 
Deze haartjes confronteren mij eigenlijk elke dag wel. Wanneer ik in bepaald licht sta vallen ze erg op en elke keer wanneer ik met iemand praat heb ik het gevoel dat ze het kunnen zien en voel ik me meteen al ongemakkelijk.
Ik weet gewoon even niet wat ik hiermee moet. Ik heb namelijk ergens gelezen dat wanneer je de haartjes weg haalt, ze dikker en erger terug komen en dit wil ik niet! Maar de haartjes lijken elke week erger te worden dus ik kan ze ook niet laten staan want ik voel me er gewoon niet fijn bij. Omdat dit een erg lang bericht is ga ik de vragen even op een rijtje zetten zodat het duidelijk is wat ik nu eigenlijk wil vragen met dit topic:

  1. Is het waar dat de haartjes bij meisjes op de bovenlip donkerder worden en het er ook meer worden?
  2. Zouden andere mensen deze beharing kunnen zien?
  3. Komen de haartjes erger terug wanneer je ze weg laat halen?
  4. Voor de meisjes: wat doen jullie met jullie 'snor'? 
  5. Welke methodes kan ik toepassen om de haartjes weg te laten halen zonder er veel voor uit te geven en zonder dat ze erger en donkerder terug komen?

Dat was het wel denk ik. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik voel me echt niet lekker in mijn vel hierdoor. Puberty really sucks... 
Sorry voor dit enorm lange verhaal, maar heel erg bedankt voor je moeite en tijd en ik hoop dat je mij kan helpen.

soyeonx ♡

 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +3

hey meid! ik had heel erg een snor en ja dat zagen mensen en dat zeiden ze dan ook niet chill dus! Maar de oplossing is heel simpel: een gezichtstrimmer kost echt niet zo super duur en gaat jaren mee! De haartjes komen zeker niet erger terug wees daar niet bang voor! Soms lijkt dat alleen maar zo maar dat is het echt niet. Als je ziet dat ze terug komen trim je ze weer. Geen enkel probleem meer :) Ik gebruik dat nu al 3 jaar en ben er heel erg gelukkig mee. 

Zo alle probleempjes weg?

hoop dat ik je zo heb geholpen meid! xx

Reputatie 5
Badge +3

Oh ja nog een toevoeging de gezichtstrimmer doet helemaal geen pijn echt heel nice!

 

Hoi lieve @you_are_amazing

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om mij te helpen! 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een gezichtstrimmer. Is het een soort epilator of een soort van scheermesje? En welke heb/gebruik jij?
Bedankt voor je antwoord!

soyeonx ♡

Reputatie 5
Badge +3

hey meid! sorry dat ik niet meer heb gereageerd,

het is meer een soort scheermesje dus je haren worden er niet uitgetrokken. Je ziet er helemaal niks van dus dat is fijn! 

 

Remington Facial Hair Remover Reveal Beauty Trimmer Blauw kun je de foto zien? zoiets gebruik ik 

hopelijk zie je dit nog! xx

Reputatie 5
Badge +3

dat grijze ding hoort er niet echt bij of dat is de dop idn maar dat blauwe dat is de trimmer

Hoi @you_are_amazing,

oké heel erg bedankt! Ik zal er wat onderzoek naar doen en miss ga ik er ook zo 1 halen. Het lijkt me wel een handig apparaat. Pijnloos en geen gepruts.

soyeonx ♡

Voordat je er van alles aan gaat doen kan je misschien proberen of je eerst kan checken of het echt zo erg is als jij denkt. Je kan iemand die je vertrouwt vragen of ze het zien en of het ze opvalt. Als dat zo is kan je het weg gaan halen.

J8j8

Reputatie 5
Badge +3

let me know @soyeonx!!

xx

Reageer