Vraag

grote borsten

  • 14 June 2020
  • 2 reacties
  • 778 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben een meisje van 13, mijn ouders komen uit Curaçao en ik ben hier in Nederland geboren. 

In mijn familie hebben mijn oma en mijn tante hele grote borsten. Ik heb nu zelf 70L ik ben er niet blij mee en erg onzeker over. Dat komt door een paar dingen

1, ik ben dit jaar naar de middelbare school gegaan, (en christelijke basisschool) en ben er erg om gepest. Sommige mensen hebben me gepest omdat ze denken dat ik een borstvergroting heb gehad, en omdat God niet wil dat we onszelf veranderen. Een keer heb ik tegen me mentor gezegd dat ik er problemen mee had en later had ze in de klas verteld dat de klas niet zo moest doen omdat ik het vervelend vond. Ook heeft ze verteld dat ik geen borstvergroting kan krijgen op deze leeftijd en daarna zijn de meeste gestopt me pesten.

2, als ik op school ben of over straat loop voel ik me niet fijn omdat Jongens vaak gaan kijken. En meisjes gaan vaak gaan wijzen en fluisteren. 

3, ik kan bijna geen kleding vinden die goed past. In de winter ging het nog wel prima omdat ik hoodies en truien aan deed, maar nu dat het zomer word kan dat niet meer. Ook heb ik moeite met jassen vinden. Dat komt doordat de omtrek best klein is maar de cup heel groot. Daardoor lijk ik heel dik als het goed zit bij me borsten.

4, Als ik moet rennen tijdens gym beweegt alles en doet het heel veel pijn. Me moeder wil met me gym docent gaan praten over dat ik steeds met pijnn terug kom naar huis nadat ik gym heb gehad. Maar dat hen in liever niet

5, door me  borsten heb ik heel veel pijn op verschillende plekken van m'n lichaam: me tepels (omdat al het gewicht daar tegenaan word gedrukt), het huid boven me borsten (omdat me borsten hangen word het maar beneden getrokken), me schouders en rug ( doordat er weinig bh's zijn ik mijn maat, draag ik niet de goeie maat en gaat het snijden in me schouders en rug.

6, bh's in mijn maat zijn heel erg duur. Ik woon in Leeuwarden en hier hebben ze geen bh's in mijn maat, in groep 8 ging ik naar Rotterdam en Amsterdam om bh's te halen, maat daar hebben ze nu mijn maat niet meer. Nu ga ik naar een winkel in Breda die naron heet. Daar hebben ze mijn maat en nog veel meer, maar de bh's zijn echt heel duur en wij zijn niet de rijkste dus me moeder en ik doen echt ons best om dat te kopen, maar ze kosten meer dan 100 euro in mijn maat. Dus daarvan kan ik maar 2 kopen per jaar. 

Ik mag pas een borstverkleining doen als ik 16 ben en als ze niet meer groeien, ook al denk ik niet dat we dat kunnen betalen.

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben over kleding, bh's en minder onzeker erover zijn

 

Alvast heel erg bedankt :)

Xx 

 

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Veel meiden zoals jij hebben grote borsten voor hun leeftijd. Je kan op internet zoeken voor kleding dat goed bij de grootte van je borsten past. Dit geld ook voor bh’s. Er zijn ook veel winkels die dit ook bieden. De pijn komt waarschijnlijk omdat je een krappe ruimte voor je borsten hebt. Probeer iets minder strakke kleding/bh’s aan te doen. Je hoeft niet te reizen voor je kleding etc., je kan ook online bestellen. Veel succes.

P.S.
Trek je niet zoveel aan van die mensen die zeggen dat je borstvergroting etc. heb genomen. Ze zijn gewoon jaloers! ;)

Groetjes,
DutchFlag

Hoii,

Dit klinkt allemaal heel naar. Ik heb er zelf ook ervaring mee en na jaren struggelen heb ik wel wat dingen gevonden die mij meer zekerheid gaven en waardoor de pijn wat minder werd. 

  1.  Sportbeha over normale bh. Naast een goede bh is een goede sportbeha ook erg handig.  Ze zijn moeilijk te vinden voor grootte maten maar ze bestaan wel! Als je niks kan vinden wat genoeg ondersteuning bied kan je altijd nog een simpele sportbeha over je normaal (goed zittende) bh dragen. Ik heb dit jaren tijdens het dansen gedaan en dat scheelde veel pijn tijdens het springen en draaien etc.
  2. Kleding. Kleding met de goede borstomtrek vinden is erg lastig. Ook wilde ik ze zo graag mogelijk verstoppen maar dan leken ze alleen maar groter. Hier zijn wat don’t and do: 
    don’t: hoge hals, koltruien, drukke printjes, oversized.
    do: mooie v-hals, vierkante hals , asymmetrische hals, recht hals, de goeie kleuren (bvb. bovenkant donker en daaronder lichte spijkerbroek), Laat je taille zien, sieraden 
  3. Ja toch de beste tip blijft een goede bh. Dit zal de pijn verminderen en  ook dan zullen ze minder opvallen. Ik kreeg altijd zo’n rare bobbel bij mn borst als mijn bh te klein was. Dit is een teken dat hij te klein is. Ook drukt de bh dan dubbel zoveel op je tepels en dat geeft ook weer pijn klachten. 
  4. F*ck de rest. Zodra jij niet zeker bent over je lichaam dan zien mensen dat. Als jij lekker wil hardlopen in een druk park ga er dan voor. Laat ze kijken als ze willen kijken. Fluit lekker mee als ze naar je fluiten. Ik snap dit is super lastig en mij lukt het soms ook niet, maar het is wel erg belangrijk. De enige die jou lichaam moet accepteren ben jij. Maakt niet uit of je nou dik dun grote borsten geen borsten etc hebt . Jij bent jij en de enige die mag kijken naar jou ben jij. Maak jezelf trots!

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips! ik ga komende winter eindelijk onder het mes voor een borstverkleining. Bereid je alvast voor als je dit gaat doen, want er zijn veel mensen met negatieve meningen erover. Trek je er niks van aan want het is het beste voor jou. De kans is groot dat je daarna geen borstvoeding meer kan geven, maar als je daar over twijfelt bespreek het met je dokter. Ik vind het persoonlijk geen probleem (wel jammer) maar ik kan niet tot mn 25e met deze pijn rond blijven lopen. Heel veel succes nog en als je nog vragen hebt kan je me altijd bereiken! You go girl !!

xxx

ps. veel meisjes zijn jaloers op je dat zij nog steeds niks hebben en jij al wel dus trek je daar al helemaal niks van aan

Reageer