Skip to main content

Hoi ik ben 14 jaar en ben 1,63 en weeg 43kg

ik heb een paar vragen

  1. Ik ben nog niet ongesteld geweest is dat erg?
  2. Ik heb nu een C cup en ben nog niet ongesteld geweest kunnen ze dan nog groter worden?
  3. ik Vraag me af of ik een gezond gewicht heb want zeggen mensen hoe dun ik ben enzo, ze,f denk ik ook dat het met mijn figuur te maken heeft want ik ben een “hourglass” waardoor mijn taille misschien kleiner lijkt

Hoihoi, ik ben zelf een jongen maar hoop dat ik kan helpen.

 

1: Nee dat is niet erg. Meeste meiden worden voor het eerst ongesteld tussen de 11-16. Als je geen andere kenmerken toont van de puberteit als schaamhaar en vergrootte lichaamsdelen, zou ik me er wel een beetje zorgen over maken.

2: Ik zit nu net toevallig bij biologie bij dat hoofdstuk lol. Volgens mijn boek en het internet kan borstgroei nog tot de 18e en 20e voorkomen.

 

Vgm heeft de ongesteldheid hier weinig invloed op, want de hormonen die zorgen voor menstruatie/eisprong (LH) is een andere dan die zorgt voor borstgroei (FSH → oestrogeen). Ik weet dit overigens niet zeker en ik kan er ook weinig op internet vinden. 

 

3: Volgens de bmi berekening heb je een gezond gewicht, maar zit je idd wel aan de dunne kant.

 

Hoop dat dit helpt!!

 

Groetjes

 


Dat is normaal, de puberteit kan gewoon wat later zijn bij jouw. Je kunt je bmi (of je gewicht goed is) berekenen op de website Voedingscentrum.


Oh ja, antwoord op je vraag: ja, ik neem aan van wel


Hoi @Catie123764,

Hoi ik ben 14 jaar en ben 1,63 en weeg 43kg

ik heb een paar vragen

  1. Ik ben nog niet ongesteld geweest is dat erg? ​​​​nee hoor, dat is niet erg, sommige worden het voor het eerst op 11, andere op 16
  2. Ik heb nu een C cup en ben nog niet ongesteld geweest kunnen ze dan nog groter worden? ze worden denk ik wel groter, ze kunnen groeien tot je 18e
  3. ik Vraag me af of ik een gezond gewicht heb want zeggen mensen hoe dun ik ben enzo, ze,f denk ik ook dat het met mijn figuur te maken heeft want ik ben een “hourglass” waardoor mijn taille misschien kleiner lijkt je hebt wel een gewicht aan de lage kant, dus heel gezond is het niet maar het is niet Rampzalig.

groetjs  @Monkeyboy08


Reageer