Skip to main content

Groei ik minder omdat ik bijna dagelijks aftrek (soms meer) ik ben nu 14 bijna 15 en ben 166cm

Hii!

Dat je dagelijks aftrekt heeft niks te maken met hoe snel en hard je groeit. Je hebt in de pubertijd een aantal groeispurts dus op sommige momenten groei je sneller en op andere momenten minder snel. Waarschijnlijk wordt je de komende jaren nog wel wat langer en aftrekken heeft daar echt geen invloed op dus maak je daar maar geen zorgen over :)

Groetjess van ItsJustMe <3


Hey! Nee hoor, ik ben geen dokter en zelf nog maar 12,maar ik weet zeker dat dat niets met elkaar te maken heeft. Geen zorgen daarover! 

Liefs Tover xxx


Als het goed is heeft dit niks met je groei te maken. Ik mastrubeer elke dag en soms 2x per dag en ik groei harstikke goed. Ben 15 en 182cm. Lengte is genetish en wie weet krijg je nog een groeispeurt.


Hoi,

Dit lijkt mij onzin. Ik zie geen verband tussen groei en orgasmes. Het lijkt me gewoon een fabeltje om jongeren een onnodige taboe aan te leren 


Groeien en rukken heeft niets met elkaar te maken, want als rukken en groeien wel iets met elkaar te maken had, was ik een dwergje geweest en niet 188 cm.


@Kamperfoelie6  precies, wat je zegt idd, dat zit er ook nog achter. Sommigen willen mensen bang maken met dit soort beweringen die niet waar zijn. Klopt niks van hoor! Masturberen is heel gezond en heel normaal! Geen zorgen dus !


Maar heeft dat niet iets met je testostorone te maken


Hoi @Lekkeranoniem33 

Masturberen heeft nauwelijks invloed op testosteron.
Er is wat bewijs dat testosteron behoorlijk kan stijgen na een periode dat je niet masturbeert, maar testosteron is sowieso niet gekoppeld aan de groei, maar het groeihormoon is daaraan gekoppeld. Daarnaast is die stijging maar tijdelijk. Dalen zal het sowieso niet.
Testosteron is wel belangrijk voor je ontwikkeling in de puberteit

Liefs, ItzJustin


Nee hoor, je groei heeft daar niks mee te maken. Geloof zulke dingen maar niet.

Geen zorgen maken, en anders je huisarts vragen. Op internet staat ontzettend veel onzin.

Liefs Tover xxx


Dit lijkt me een fabeltje dat volwassenen hebben bedacht om te zorgen dat hun kinderen het niet willen doen. Ik zou me er geen zorgen over maken, en blijf doen wat je wilt doen


@OmgekeerdeWereld  precies, en mensen met een streng geloof die vinden dat je niet van je lichaam mag genieten bedenken ook zulke onzin. Ik bedoel maar, precies wat jij zegt, gewoon blijven doen het is helemaal gezond en prima !

Liefs Tover xx


Ik ben 13 en nog maar 141 dus je bent niet zo heel klein


Reageer