[GIRLS] BH vragen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Ik ben 14 jaar en ik zit in de 2e.
Zowat iedereen op mijn school heeft al een BH, maar ik nog niet.
Soms vind ik het er heel lelijk uit zien en probeer ik het wat te verbergen met losse kleding, maar soms als ik ren ofzoiets dan heb ik er wel last van.
Nu draag ik gewoon hemdjes want van die topjes vind ik niet zo lekker zitten.
Ik heb ook super veel leuke kleding, maar dat ziet er dan gewoon niet uit omdat je het dan super goed ziet zitten.
Ik heb al wel eens een BH geprobeerd maar die vond ik te strak zitten en ik vond hem veel te kinderachtig, ze zei dan ook gelijk tegen mijn vader van ja, ze heeft ook al BHtjes geprobeerd, dat was super awkward.
Vaak maak ik er wel een grapje over ofzoiets omdat ik toch wel een BH wil, maar mijn moeder merkt dat niet zo erg op xd..
Ik vind het wel heel moeilijk om echt te vragen enz. en als zij erover begint dan zeg ik toch steeds van nee dat heb ik toch niet nodig. (maar achteraf denk ik dan waarom zei ik dat nou --'..)
Ik heb wel al mijn moeder's verhaal gehoord ongeveer, niet echt over haar eerste BH enz. maar wel over hoe grote ze vroeger had enz xd
Wel heb ik al een bikini met vulling omdat alle anderen te klein waren, maar die vulling hou ik er alleen in als ik ergens zwem waar alleen mensen zijn die ik niet ken, want ik vind het ook zo raar als mensen die mij dan kennen dat het dan wel opeens opvalt omdat het dan gelijk veel ronder is.
Elke keer denk ik dan oke deze vakantie zal het zeker wel tijd zijn en heb ik wel een BH, maar dat komt er ook niet echt van xd..
Het is trouwens ook niet echt zo dat ik een BH wil dragen om erbij te horen ofzo, niemand heeft er ooit iets van gezegd ofzo, behalve mijn beste vriendin, maar dat was heel lang geleden toen ik nog niet zo heel veel had, ze had het toen ook niet echt over vulling enz. maar gewoon over topjes.
Hoe moet ik het nou definitief aan mijn moeder vragen? Het zou ook fijn zijn om te horen hoe jullie je eerste BH kregen. :)

xxxx AnoniemPersoontje

13 reacties

Ook vind ik het ook soms heel raar dat mensen met veel kleinere borsten enz al wel een bh dragen enz..
mijn eerste bh heb ik van mijn zus gehad:rolleyes:
maar ik zou volgende keer gewoon ja zeggen als je moeder het vraagt!
en anders stap je op moeder af en dan zeg je 'mam ik heb nu echt een bh nodig!' 
Ik heb mijn eerste BH van mn moeder gekregen, toen ik aangenomen was op mijn eerste middelbare school. Ik denk dat je het gewoon aan haar moet vragen, dit is echt niet erg, het klinkt misschien een beetje awkward, maar zij heeft dit ook allemaal meegemaakt! Dit is echt niet erg. 

Ik hoop dat je er iets aan hebt, xxx
hee
ik vond het ook heel lastig om het aan mijn moeder te vragen, maar je moet het gewoon doen. hoe langer je wacht hoe enger het word. en als je eenmaal een bh hebt dan zit je gelijk ook weer lekkerder in je vel :)

xxxx
hi ik ben katleen ben 12 jaar en zit in groep8 ik begin al wat te krijgen nou ja.. wat heel erg wat en daarom moet ik een bh maar ik heb geen idee waar je die kunt halen willen jullie mij tips geven? alvast bedankt:o
Heei anoniempersoontje

Het is.misschien best wel.awkward om aan je moeder te vragen of je een bh mag, maar uiteindelijk heb je er toch 1 nodig. Je kan het wel blijvrn uitstellen zegmaar, maar ooit moet je er toch eentja gaan dragrn.

En katleen:
je kan eigenlijk in bijna.iedere kleding winkel een bh koprn zoals: h&m, c&a, primark, new yorker, hema enz. Jr kan ook bujvoorberld.naar de hunkemoller gaan, dasr kunnrn ze ook gelijk opmeten welkr maat je nodug hebt, maar ze zijn daar wel veel duurder dan in een gewone kledingwinkel.


Xxx
Heyy,
ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik vond het helemaal niet raar om het te vragen.
Ik en mijn moeder zijn daar heel erg open over.
Je kunt het gewoon vragen hoor! Waar zou je je voor moeten schamen? 
Het is je moeder! Die vind dat echt heleemaaal niet vreemd.
Mijn moeder houdt er altijd rekening mee dat ik het niet zo fijn vind om gezien te worden in het publiek als ik bh's koop haha xd.
Dus misschien kun je de 1e keer (want dan moet je sowieso mee, misschien vind je het een beetje raar maar je moet je bh maat laten meten of verschillende bh's gaan passen zodat je de goede maat vindt, want dat is heel (!!!) belangrijk.) ergens in een andere stad gaan waar de kans heel klein is dat je iemand tegen komt. Je hoeft je ook niet te schamen voor andere mensen want als je 14 bent is het heel normaal om bh's te gaan kopen.
Er kunnen ook altijd mensen in de winkel je helpen en dat is heel normaal want dat is ook hun werk 😉 (het zijn altijd vrouwen) 
Als je je maat weet kun je voortaan aan je moeder vragen of ze bh's voor je wil kopen, dat doet mijn moeder ook voor mij omdat ik t niet zo fijn vind om mensen tegen te komen als ik een bh ga kopen. xd
En ik denk echt niet dat iemand het raar zal vinden als je een bh gaat dragen hoor, ik denk dat er misschien wel kans is dat mensen het juist raar vinden dat je er nog geen draagt (maarja wat boeit het wat mensen vinden, tis maar wat je zelf fijn vindt.) 
Ik denk dat t voor jou veel fijner is als je een bh gaat dragen, want dan kun je je leuke kleren gaan dragen en het is echt niet raar op jouw leeftijd!

In t begin lijkt t miss een beetje awkward tegenover je moeder, maar dat is later echt niet meer. Ik praat nu zelfs met mn moeder over schaamhaar hahaha dus niks is awkward tis toch je moeder?

Hopelijk heb je hier wat aan, tis nogal een verhaal hahaha
Xxxxx Depressed 
Hey,
Depressed even om terug te komen op jouw verhaal, ik denk ook dat het best normaal is om hierover te kunnen praten met je moeder. 
Ik en mijn moeder praten ook over alles met elkaar. 
Toen ik haar vertelde over de jongen op wie ik verliefd ben, vroeg ze een foto zodat ze hem kon "goedkeuren" hahaa! 
Ik zou het verschrikkelijk vinden om hier niet met mijn moeder over te kunnen praten, naast mn moeder is ze ook mijn beste vriendin soort van xD

ik denk dat je her gewoon tegen haar moet zeggen, maar als je mijn mening wilt lezen, moet je maar naar mijn vorige reactie kijken :p 

groetjess
Heyy,,
Ik kreeg mijn 1e bh in groep acht want had al vrij grote en dan ook wel pijn met rennen weetjewell XD ik zei gewn van mam ik heb een bh nodig entoen gingen we week later naar zo'n bh winkel wel ff zo een die het dan ook voor je opmeet weetjewell sindsdien krijg ik gewn bh's als ik et nodig heb
xx hartjefoood
Een bh is echt heel normaal eerst zitten ze inderdaad niet erg lekker maar dat went wel 

xx Z
Badge

haha ik kreeg mijn eerste in groep 6/7 (k had al A)

Hoii,

mijn eerste bh kwam met een pakket kleren wat ik van mn nicht kreeg🙈

ik draag ook pas sinds toen ik 14,5 was een bh omdat het vrij snel groeit en het echt niet meer zonder kon. Ik vond het heel naar zitten dus heb ik gewoon een fijne uitgekozen en die in het weekend om het uur dragen en steeds langer en uiteindelijk ook op school.

xx

Badge

Mijn borsten werden al best wel groot, en ze deden ook pijn zonder bh, en ik ging shoppen met mijn moeder en toen zei ik zegmaar die dag voordat we gingen shoppen ik laat mijn borsten opmeten! Toen zei mijn moeder oké.

Reageer