Gezond eten

  • 1 November 2023
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi! Ik ben bijna 14 jaar en ik eet heel veel suiker. Daarmee bedoel ik heel veel. Als ik net chocola heb gekocht dan eet ik meestal ongeveer 2/3 repen in 1 dag (250 gram) en dat koop ik dan rond 2 uur s middags ofzo. Dus dat die paar repen zijn dan dus eigg in een paar uur op. Ik wil heel graag minder ongezond eten, maar ik kan me gewoon echt niet bedwingen. Ik wil gewoon het liefst altijd iets in mijn mond hebben haha. Ik kauw nu best wel veel kauwgom in de hoop dat ik dan wat minder hoef te eten, maar dat is ook niet zo gezond en dat betekend dat ik een potje kauwgom ook in een paar dagen op heb (60 kauwgoms ofzo). 

Ook ben ik best onzeker over mijn gewicht (52 kilo voor 1,68) dus ik zou sowieso wel graag wat willen afvallen (niet te heftig een paar kilootjes is goed) maar dat werkt natuurlijk niet als ik zo ontzettend veel ongezond eet. Hebben jullie tips om gezonder te eten EN om minder te eten?

Alv bedankt :)


6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

je zit in perpect gewicht. Ik ben 14 en ik ben 169 cm en weegt 51. Ik eet volgens mijn zelf meer dan jouw. Maar wel gezond. Ik eet per dag 1 tot 2 kilo per dag. ongeveer 4000/5000 Calories per dag. Meestal eet ik veel eiwitten. want ik wil meer spier hebben en groot worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hooi, zelf had ik dit vroeger ook lol. Ik at ook heel veel chocolade (ws evenveel als jij) en ik probeerde ook om kauwgom te kauwen en het daarmee te stoppen. Ik weeg trouwens 61 kg, ben 173 en ben een jongen van 15. 

Allereest denk ik dat jouw gewicht gezond is, dus afvallen is naar mijn mening niet nodig. Maar als je wilt afvallen: je moet zeker gezond eten en minder eten. Dit kun je doen door meer volume te eten met minder calorieën, bijv: meer groente. Groente vult wel als je veel eet, maar het bevat redelijk weinig calorieën. 

Ik zie ook dat je kauwgom kauwt voor de smaak lol, deed ik vroeger ook. Ik zou zeggen: stop niet helemaal met chocolade, want dat is té lastig. Probeer ipv chocolade te eten, chocolade te proeven/smaken lol. Dus je moet zegmaar echt van de smaak genieten ipv die dingen naar binnen te werken. Dit kun je het beste doen door 1 stukje per keer te eten en dan gewoon weg te leggen na een paar stukkies. Voor mij werkte dit best goed. 

Een ander idee is: ga niet naar de winkel. Dit was eigenlijk de beste oplossing voor mij lol, want ik wilde niet vaak meer de moeite doen om helemaal naar de winkel te gaan, dus ik at ook minder chocolade. Ohja en te veel suiker kan slecht zijn voor je huid (puisten) en gezondheid in het algemeen. 

Laatste tip: drink veel water!! Helpt heel veel.

Groetjes en succes :) !! 

Reputatie 3
Badge

Heyy heyyy!

 

Aller eerst! Afvallen zou bij jou helemaal niet nodig zijn hoor! Je hebt echt een super mooi gewicht (:

 

Als je gezond wil eten om je gewoon lekkerder te voelen zou ik dit doen:

 

-Wat meer groente en fruit eten in plaats van snoepgoed!

-Als je echt houdt van zoete dingen raad ik dadels, rozijnen en vijgen aan!

-genoeg water drinken

-goed je buik voelen!

 

Groetjesss

Ik ben 1.70 en 55 kilo, en niet dicht bij overgewicht, jij ook niet! Als je niet wilt stoppen met lekker eten, zorg dan dat je die calorieën gebruikt en veel gaat sporten. Of kies lekker eten dat lang meegaat, zoals kauwgum zodat je minder vaak nieuw zoetigheid pakt! Hopelijk heb je hier wat aan!

Grtjes, gayniksmismee

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @A.non.iem ,

Je hebt een gezond gewicht hoor,  wees daar maar niet bang voor.  Ik ben het helemaal eens met de tips van de anderen!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 2
Badge +1

Hey! 

Sowieso het belangrijkste aan afvallen is dat je niet minder moet gaan eten want als je dat doet dan gaat je lichaam gebruik maken van alles wat je eet dus als jij honger hebt en je eet niks en de volgende dag eet je ineens een ongezonde burger of chocola dan gaat je lichaam daar alle energie vandaan halen waardoor je dus meer aan zal komen.

Dus je moet gewoon eten als je honger hebt.

Als je wilt afvallen moet je dus wel gezonder gaan eten, Ik had laatste tijd ook last met dat ik veel ongezond eet dus ben heb ik nieuwe receptjes gevonden waar ik trek in heb zoals salade of smoothies of yoghurt en dat soort dingen. Als ik jou was zou ik gewoon uit gaan vinden wat je lekker vindt qua gezonde dingen en als je jezelf opvult met gezonde dingen kan je soms echt wel als je een beetje trek hebt een reepje chocola eten.

 

Succes!

Reageer