Vraag

gezond eten

  • 2 January 2021
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Badge +2

Heyyy, ik wil gezonder gaan eten maar ik lust heel weinig gezonds, ik lust geen ei, havermout, melk en ik ben ook niet zo’n fan van yoghurt(ik lust yoghurt alleen door een smoothi), dus dan blijft er weinig over.  Ik heb s ochtend weinig tijd dus ik ontbijt ook niet als ik naar school moet. Weet iemand wat ik wel kan eten en gezond is? (Het liefst ook iets wat makkelijk en snel is, hoeft niet perse)


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi @Gwnnn,

Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, als je echt geen tijd hebt probeer een kracker met kaas ofzo, gewoon iets dat op tijd de maag vult! Verder is de lunch niet zo belangrijk als je al een goed ontbijt op hebt, zo niet, probeer een soort fruit, appels voeden best goed, voor avondeten kan ik je 2x per week vlees aanraden (ook nog goed voor de aarde), en de rest van de dagen een andere soort proteïne, bruine bonen bvb. Wel met groente he. En als toetje een smoothie met yoghurt en banaan ofzo, dat mag jij kiezen, maar in ieder geval genoeg yoghurt! Goed voor de botten! Veel geluk en groetjes,

-flopflop13

Minder snacken (of vervangen voor gezonde tussendoortjes natuurlijk) is sws al een goed begin. Je hoeft niet meteen all-in te gaan op je hele voeding.

Maar er zijn vast wel wat goede alternatieven voor de producten die je opnoemt. Maar meer fruit en groente is nooit verkeerd.

Reageer