Gezond eten

  • 12 July 2020
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Badge

Hi, ik eet niet gezond. Ik eet elke dag hamburgers, kebab en heel zelden mijn moeders gekookte eten omdat ze vaak gerechten maak die ik niet lust. Ik eet en lust niet gezond, fruit eet ik al helemaal niet want ik vind dat vies en aardbeien al helemaal.

Over mezelf.  Ik ontbijt nooit omdat ik 's ochtends geen tijd heb voor ik naar school ga, tijdens de middagpauze eet ik boterhammen en als ik op de trein wacht eet ik vaak een hamburgertje of broodje gezond omdat ik dan honger heb en dat bijna elke dag. Ik probeer ervan af te kicken en het minstens 1x per week te eten maar ik kan niet afblijven van eten uit snackbars (wekelijks maak ik meer dan 50€ op voor snackbars of gewoon eten van restaurants dus ongeveer 200€ per maand). Fruit? De laatste keer toen ik echt fruit heb gegeten was toen ik nog 10 jaar was ofzo (nu ben ik 18) mijn ouders zeggen dat ik fruit moet eten en dat er veel vitamine in zit en dat ik me fit zal voelen maar ik lust dat niet. Ik heb vitamine D te kort en word snel moe. Hebben jullie tips hoe ik kan afkicken van fastfood bíjna elke dag en fruit kan eten. Groenten daar heb ik geen problemen mee want ik lust alle groenten  alleen fruit lust ik niet. Elke dag zeg ik "vandaag is de laatste hamburger die ik eet want ik moet geld sparen" maar toch blijf ik het doen


1 reactie

Afkicken kan heel lastig zijn. Goed dat je wilt beginnen.

Het belangrijkste is dat je onthoudt waarom je wilt stoppen. Daarna komt het aan op doorzettingsvermogen en wilskracht. Telkens als je in de verleiding komt om weer fastfood te eten moet je je doel herinneren en waarom je dat wilt. Het kost misschien eerst veel moeite, maar als het je is gelukt kan je echt trots zijn op jezelf. Dan heb je voor jezelf bewezen dat je een doorzetter bent een een doel kan halen als je je best doet. Wat een fantastisch gevoel is dat. Kijk eens naar jezelf in de toekomst, wees/wordt die chick die haar doel heeft bereikt, die dedicated is.

Qua het eten zelf, zou ik je willen adviseren om eens naar een diëtist te gaan. Deze zijn er voor mensen zoals jij. Heel veel mensen hebben zulke issues. Ga daar eens naartoe en stel met z'n tweeën een persoonlijk plan samen. Bij zo'n gepersonaliseerd plan, houden ze rekening met jouw eetgewoontes en issues.

Ik zou je echt aanraden om dit te doen. Zij kunnen je echt helpen! Je zal er later dankbaar voor zijn.

 

Het klinkt natuurlijk heel makkelijk hoe ik het zeg, maar ik weet hoe lastig het is. Ik hoop echt dat je de wilskracht kan vinden.

 

Su6 ermee,

Groetjess:kissing_heart:

Reageer