Hi!
Wat goed van je dat je wilt gaan sporten, ik wou dat ik die motivatie had!
Je kunt er heel veel videos over vinden online van mensen die hun sport schema delen. Begin we klein omdat je lichaam er aan moet wennen.
Ga bijvoorbeeld hardlopen, of als je armspieren en buikspieren wilt, kun je gaan opdrukken ofzo.
Over gezond eten kun je ook heel veel vinden. Veel groenten, aardappels en vlees eten. Melk en veel water drinken.
Ik heb er niet zo veel verstand van, dus ik denk dat je het beste kun google-en of op yt kijken naar wat andere mensen doen en dan voor je zelf een schema maken.
Succes:)
Gebruik sport apps, zoals pedometer (let niet op de naam lol) of de calorieën teller app, food. Bij zo’n sport app word er soms ingezet dat mensen in je oor zeggen (als je een oortje in hebt); 1 minuut hardlopen, 30 seconden wandelen, 2 minuten hardlopen. 1 minuut wandelen.
ik hoop dat ik je hierbij geholpen heb.
HyHy!
Voordat je gaat sporten is het sowieso belangrijk dat je goed ontbijt en luncht, anders zal je lichaam niet genoeg energie kunnen hebben voor het sporten. Drinken is ook heel er belangrijk! Ik ben zelf namelijk wel eens vergeten te drinken voordat ik ging trainen waardoor ik bijna flauwviel en dat moet je natuurlijk niet hebben haha.
Hier heb je een link van het Voedingscentrum, dit is betrouwbare informatie.
https://www.voedingscentrum.nl/nl/thema/eten-bij-sport-en-beweging/planning-eten-en-drinken-rond-sportmomenten.aspx
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. (:
Groetjes en veel succes gewenst!
heyyy,
Ik weet niet of je al iets hebt, maarja hier nog iets. Het is ook goed om kwark te eten na het sporten, dan kunnen je spieren wat beter herstellen. En als je dat een beetje saai vind dan kan je er altijd iets van fruit indoen of een klein beetje honing.
Ik hoop dat het je helpt en successs!!
Hey,
Ik heb misschien een tip die een beetje anders is dan de rest: neem kleine stapjes. Dan is het makkelijker vol te houden, zowel op het gebied van bewegen als voeding. Ineens een strak voedings- of trainingschema volgen is lastig om vol te houden. Dus doe bijvoorbeeld op het gebied van eten iets wat je kan volhouden. In de ochtend doe ik zelf vaak een banaan en een boterhammetje, niks ingewikkelds. Je kan bijvoorbeeld aanhouden dat je iedere dag 1 of 2 stuks fruit eet of dat je iedere dag een minimale hoeveelheid groente binnenkrijgt.
Veel succes in ieder geval!
Lucas