Hey,
Je kan water drinken.
Meer bewegen.
Calorieën tellen en daar een schema van maken
En nog wat andere dingen.
Groetjes Gebruiker c
Hoi Anoniem1407,
het is echt heel slecht voor je om maaltijden over te slaan en dat soort dingen dus dat moet je inderdaad niet doen.
Je kan wel andere dingen doen, bijvoorbeeld:
- Geen suiker meer eten (echt helemaal niks! 0 suiker!!!!)
- 200 gram groentes (of meer) per dag
- Alles volkoren, dus brood, pasta, rijst, enz
- Iedere dag een beetje yoghurt of melk
- Iedere dag een stuk fruit (geen geconcentreerde troep ofzo maar gewoon een appel)
- Wat nootjes tussendoor eten
- En inderdaad genoeg bewegen (minstens een uur, een ommetje wandelen telt ook) en naar buiten
- Geen frisdrank maar gewoon water of thee (tussen de 1 en 2 liter per dag)
- Je krijgt minder honger van groentes en eiwitrijk eten dan van brood, dus leg wat komkommer op je brood of eet wat yoghurt om 10 uur
Voor je gevoel lijkt het alsof je juist veel eet, maar het werkt echt! Je moet gewoon gezond eten! Dit waren mijn tips (het lijkt wel een heel dieet) succes!
Groetjes Paardebloem
@Paardebloem83 Helemaal geen suiker eten lijkt mij geen goed idee, dat is namelijk onmogelijk. In alles wat je eet zit suiker. Suiker ookwel glucose genoemd, is namelijk dé brandstof voor je lichaam.
Als je dus niks eet waar suiker in zit, eet je dus niets. Dat is nou niet echt ‘gezond afvallen’.
@Anoniem1407 De rest van de tips zijn prima. Het belangrijkste (de hoofdlijnen) is dus dat je meer gaat bewegen en wat op je eten let. Dan lukt het wel. Maar verwacht niet dat er elke week een aantal kilo afvliegt. Gezond afvallen gaat misschien wat traag, maar het is voor alles beter.
Groetjess
@xLisa Ik bedoelde vooral als je een keert wat minder streng bent en toch gaat snoepen kan het best veel uit maken. Het is dan moeilijk om weer te stoppen en je gewicht gaat meteen weer omhoog. Het klopt dat het onmogelijk is om geen suikers te eten. Dat zit echt in bijna alles. En sowieso kunnen je hersenen niet eens zonder glucose. Ik denk dat je wel begrijpt dat ik de “snoep” suiker bedoelde en zo niet, dan zeg ik het nu, bedankt voor het opmerken anders konden er misverstanden ontstaan.
En @Anoniem1407 je kan ook zelf een beetje rondneuzen op de site van Voedingscentrum: https://www.voedingscentrum.nl/nl/afvallen.aspx daar staat een boel over goed eten en gezond afvallen. Het is ook handig als je bijhoudt wat je gegeten hebt dit kan met de app: Mijn eetmeter, dan zie je hoeveel koolhydraten je gegeten hebt en er staan ook dingen over je bmi en meer in, en voor een duidelijk overzicht kan je jezelf iedere week even wegen, daar kan je dan een lijn grafiek ofzo van maken. Dan zie je ook duidelijk hoe het met je gewicht gaat.
Groetjes
@xLisa Ik bedoelde vooral als je een keert wat minder streng bent en toch gaat snoepen kan het best veel uit maken. Het is dan moeilijk om weer te stoppen en je gewicht gaat meteen weer omhoog. Het klopt dat het onmogelijk is om geen suikers te eten. Dat zit echt in bijna alles. En sowieso kunnen je hersenen niet eens zonder glucose. Ik denk dat je wel begrijpt dat ik de “snoep” suiker bedoelde en zo niet, dan zeg ik het nu, bedankt voor het opmerken anders konden er misverstanden ontstaan.
Ik snapte je hoor. Ik weet alleen ook dat op dit forum ook kinderen zitten die kosten wat het kost zo dun mogelijk willen worden. Als zij lezen dat je totaal geen suikers mag, en het vervolgens op elke verpakking zien staan, eten ze wellicht niks meer.
Dus ik dacht ik zeg het er maar eventjes bij, je weet maar nooit.
Groetjess