Vraag

Gewicht verliezen

  • 24 March 2023
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal! 

In mijn vorige topic heb ik het er al over gehad, maar ik vind dat ik best dik ben, voornamelijk mijn buik! 

 

Ik ben 12 jaar en weeg ongeveer 50 kilo. Echt veelste zwaar! Ik hou nu vaak mijn buik in als ik sport of zwem, maar wil gewoon een mooie platte buik in plaats van zo'n lelijke hangbuik! 

Ik wil heel graag naar basic fit met mijn zus (zij is 15, bijna 16), maar ik mag niet van mijn ouders. Heeft iemand goede sport oefeningen? Ik train zelf al best veel met turnen en dansen! Ik turn 2 keer in de week en dans 4 uur in de week. 

Groetjes, Lunah! 


2 reacties

Reputatie 1
Badge

50 kilo is niet veel mop. doe een bmi test bij het voedingscentrum (klik hier)  en soms ben je gwn wat zwaarder door de punberteit. en je bent prachtig vast en er bestaat geen perfect figuur ik vind persoonlijk dat een platte buik net zo practig is dan een iets vollere buik. maar als je echt wat wil veranderen ga dan 10 minute work outs doen die vind je op youtube (klik hier ) en als je dat herhaald kan je wel wat afvallen maar je bent echt prachtig.

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Ik ben er weer hoor! En 50 kg is echt niet zwaar! Je hebt ook nog veel spieren in je lichaam en je gewicht verschilt echt per persoon. Vet is ook minder zwaar dan spier. Je botten kunnen ook nog veel verschil maken, maar doe geen BMI test. Die dingen slaan nergens op omdat ze niet je voeding en training en alles mee rekenen. Ik wil ook naar Basic of iets anders gaan, maar kan dat niet. Ik doe nu veel tricep training maar ook core en abs. Maakt jou wrs niet veel uit, maar als ik jou was zou ik zo lang mogelijk planken als je kan. En zet dan ook ECHT door bijt in iets ofz tot je echt niet meer kan. Je kan natuurlijk ook rennen of fietsen. Dat zijn meer cardio oefeningen. Cardio zorgt voor vet verlies wat volgens mij is wat je wilt. En je MOET gezond eten. Dat is enorm belangrijk en ik vind dat het lastigste. Je moet niet minder eten om af te vallen, want dan heb je weinig energie en kan je niet goed functioneren op school of ergens anders. Even terug naar vet verliezen. Je moet echt doorzetten. De eerste 1-2 weken merk je waarschijnlijk niet heel veel verschil. Je moet ook nooit verwachten dat je opeens na een training dunner bent, maar als je dit 2-3 maandjes volhoud dan garandeer ik je dat je echt veel dunner zou zijn.

 

Korte samenvatting: Ik zou Cardio training doen. Eet niet te weinig, maar eet gezond. Niet luisteren naar internet BMI’s. Dus zoek wat Cardio oefeningen op en nog heel veel succes natuurlijk!

Reageer