Skip to main content

Hoi! Ik ben 12 jaar. Ik ben echt super onzeker overmezelf, Ik ben 163 cm & 52,5 kg. Ik voel me super dik. Ik heb altijd een schuldgevoel als ik iets eet wat niet gezond is. Dan wil ik altijd mee teen gaan sporten zodat ik daar van niet aankom. Hebben jullie tips dat ik hier mij niet zorgen om kan maken plss help me 

Heyy

Dat je onzeker bent is niet gek. Je bent aan het puberen en door al die hormonen in je lichaam verander je nogal.. Het is daarom niet gek dat je je onzeker voelt en daar ben je absoluut niet de enige in!

Echter is deze onzekerheid helemaal niet nodig! Ik heb je BMI even berekend en die is helemaal prima (19,8)! Er is niks om je zorgen over te maken en je gewicht is prima in orde!

Je kan je BMI zelf berekenen op deze site: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter

Wat je misschien kan proberen om je onzekerheid te verminderen is een papier en een potlood pakken. Op dat papiertje schrijf je dan iedere dag 2/3 dingen op die jij mooi vind van / aan jezelf. Dat kan van alles zijn!

Na een tijdje heb je dan een papiertje met allemaal positieve eigenschappen en dingen van jezelf en misschien helpt dat je een beetje om de onzekerheid wat te verminderen!

Jij bent mooi zoals je bent:blush:

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer