Skip to main content

Hai ik ben een meisje van 14 en ik heb dus heel lang last gehad van gewicht willen verliesen en dat het niet lukte. Afgelopen December liep het uit de hand na jaren gepest te zijn over mijn gewicht stopte ik met eten en begon erg af tr vallen dat ging voor een paar dagen goed maar omdat ik vaak sport viel ik de hele tijd flauw and had mijn trainer mijn moeder gebeld. Vervolgens heb ik uren lang zitten huilen omdat ik moest eten en ik zo dun was nu ik dat niet meer deed sinds die ochtend zit mijn mieder elke ochtend en avond te kijken hoe ik eet. Het enige probleem is dat ik nu nog steeds moeite heb met eten en sport nog steeds erg veel. Ik ben wel weer een beetje aan gekomen. Heeft iemand anders hrt zelfde mee gemaakt en wilt zijn of haar verhaal delen? Ik ben er nieuwsgierig of ik de denige ben en hoe andere mensen weer durfen te gaan eten

Hallo, 

Dat je niets meer gaat eten is geen gezonde optie om af te vallen, de beste manier daarvoor is een dieet, op internet kun je er genoeg vinden! Pesten is ook geen goed ding als je je onzeker voelt, praat er met iemand over als je het dwars zit. Als je echt niet meer wilt eten moet je een dagje in de week vasten, wel genoeg drinken, maar het zou veel beter zijn. Ik was ook een jaar geleden een beetje dik, mn bmi 23. nogwat. Ik heb maanden aan cardio gedaan en ben nu echt slank, verder ben ik nooit echt dik geweest omdat als ik at ik niet echt kon aankomen! Groetjes en veel geluk met je lichaam!

-flopflop13

Hey!, 

Wat vervelend voor je… Ik zit nu ook er erg mee dat ik wil gaan afvallen en dat ik veel sport. Ik had al heel erge ondergewicht (13 jaar 1.72cm 36kg). Die ondergewicht kwam door een eetstoornis die ik heb (Arfid) maar ik heb me zelf eigenlijk nooit echt gezien op een gezond gewicht want heb het al heel lang waardoor ik alleen nog maar bot zag uitsteken. Maar toen ik zelf een beetje aan kwam zag ik me buikje wat meer uit steken waardoor ik begon te sporten en (nog) minder te eten tot dat het dus mis ging en ik 4 maanden lang alleen maar thuis zit en de hele dag moet zitten😒 Ik had zelf ook heel erg last van dat me moeder iedere keer op me vingers zat te kijken tot ik aan gaf dat ik het super vervelend vond. Sinds toen deed me moeder het niet meer waar ik best blij mee ben. 
Ik heb nog een paar tips voor je wat kan helpen: 

• Bij een eetmoment iets van een YouTube filmpje aan zetten of iets anders om te doen tijdens het eten voor afleiding 
  • Een dagboekje bijhouden waar je alles in kan schrijven hoe je je voelt en wat er door je hoofd heen gaat op eetmomenten en het beste is om dat dan te schrijven tijdens zo’n eetmoment 
  • Wat mijn moeder altijd doet dat ze eten zelf voor mij maakt en dan gewoon aan mijn geven zodat ik zelf niet de beslissing hoef te maken wat ik wil gaan eten
  • (En nog een tip dat je aan je moeder kan geven dus niet meer zo veel op je vingers kijken en dan ook zeggen dat je dat erg vervelend vind ) 

Ik hoop dat je hier wat aan heb☺️ En heel veel succes meis!💙xxx

Reageer