gewicht

  • 2 May 2022
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

beste forumleden,

veel mensen voelen zich onzeker over hun lichaam en gewicht. er zijn alleen een paar vragen die mij bezig houden. waarom ben je onzeker over je lichaam terwijl het net zo uniek en valide is als ieder ander lichaam? waarom zie jij je zelf als minder en denk jij dat jij niet goed genoeg bent? waarom vergelijk je je zelf met iemand anders, die andere genen heeft, een ander leven, andere interesses? waarom. dat is wat ik mij afvraag. 

je bent perfect zoals je bent en uniek, valide, mooi, en al het andere dat jij denkt dat de ander wel is maar jij niet.

ik heb mijn lichaam en gewicht altijd verborgen gehouden. ik schaamde me. ik ben dik, dus automatisch ook lelijk. dat is wat ik dacht. ik dacht dat niemand mij lief kon hebben omdat ik zo breed ben. maar ik weer nu dat niks is zoals het lijkt. want ik ben dik en mooi, ik heb een vriendin. kleine ik zou dat nooit geloven. maar het enige dat ik nu wil is dat jullie hoe oud jullie ook zijn. weten dat jullie  geweldig zijn en dat jullie er mogen zijn in alle vormen, maten en kleuren die er zijn.

ik ben ik. jij bent jij. en ik hoef jou niet te zijn. jij hoeft mij niet te zijn.

xx

kumpgoe

 


1 reactie

@kumpgoe 
Ik moet huilen van deze woorden echt waar. Ik deal nu al vele jaren met lichaams issues en anorexia door trauma uit het verleden. Iedereen vertelde mij altijd dat ik lelijk was dus ik geloofde het altijd. Ik ben denk ik gwn erg onzeker omdat mijn body niet de standaard fit.

 

Gr nietveeltezeggen

onnodige quote verwijderd 

Reageer