Vraag

gesprek huisarts pil

  • 5 June 2021
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik heb over paar dagen gesprek met huisarts voor de pil en ben redelijk zenuwachtig.

Wat gaat de huisarts precies vragen en doen?

En krijg je de pil direct mee?


3 reacties

Heyy

 

Ik heb er niet veel verstand van, maar weet wel een beetje wat er gebeurd bij de huisarts.

 

De huisarts zal samen met jou gaan bespreken welk anticonceptiemiddel het best bij jou past. Vervolgens krijg je een recept mee naar huis en moet je even langs de apotheek om de pillen op te halen. Je huisarts zal je waarschijnlijk vragen waarom het belangrijk voor jou is om de pil te gaan gebruiken en zal de (eventuele) bijwerkingen met je bespreken.  Als je specifieke vragen hebt aan je huisarts zou je een briefje kunnen schrijven met je vragen erop.

 

Ik snap dat je het spannend vind, maar het is niet nodig hoor🙂

 

Groetjes van mij!

Badge

Hey hey!

 

  1. Wat de Huisarts gaat vragen is als je allergieën hebt of andere speciale dingen aan je lichaam die ervoor verzorgen dat je een ziekte kan krijgen. 
  1. En je krijgt de pil hoogswaarschijnlijk NIET gelijk mee, Dit kan je ophalen bij de Apotheek, Of bij de Huisarts-Assistent/assistente. 

Het ligt er ook aan welke pil je krijgt, Maar zenuwachtig zijn is niets voor nodig! Pillen kunnen niks met je doen!

 

xx Nick!

-onnodige quote verwijderd-

Ah dankjewel, mijn huisarts is bij de apotheek dus ja haha

Reageer