Vraag

Gespierde Vriend Uitgedaagd

  • 22 January 2022
  • 4 reacties
  • 327 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hey daar, om te beginnen, ik schrijf dit voor een vriend. Hij heeft mij gevraagd dit te schrijven/vragen. Ik noem hem voor nu maar eventjes Henk, maar dat is niet zijn echte naam. 

Henk en ik zijn beste vrienden. We zitten ook bij elkaar in de klas. Henk is bijna 2 jaar jonger dan mij, maar we zitten wel bij elkaar in de klas, omdat Henk een klas heeft overgeslagen. We zitten in de tweede klas op het gymnasium. We zijn bijna altijd bij elkaar, behalve 's nachts natuurlijk. We fietsen samen naar school, we zitten naast elkaar in de klas, we zitten bij elkaar tijdens de pauze, we fietsen samen weer naar huis, we maken samen huiswerk en games samen en vaak eten we 's avonds samen. Ps. We zijn buren. 

Dat Henk bijna 2 jonger is dan dat ik ben is eigenlijk nauwelijks te zien. Hier onze getallen (hou er wel rekening dat ik een klein beetje een buikje heb, dus iets meer weeg): 

Ik: 

Lengte = 168 cm 

Gewicht = 58,5 kilo 

Leeftijd = 13, bijna 14 jaar 

Henk: 

Lengte = 182 cm 

Gewicht = 77 kilo 

Leeftijd = net 12 jaar 

Dat Henk langer is dan dat ik, kan hij zelf niet zo veel aan doen. Henk weegt wel een stuk meer dan ik. Dat komt niet doordat hij dik is, maar vooral omdat hij voor zijn leeftijd heel erg gespierd is. Hij heeft een redelijk grote borst, grote bovenbenen, goed zichtbare sixpack, grote en ronde schouders, een brede rug, maar vooral zijn (boven)armen zijn heel erg groot (met name biceps, maar ook wel flinke triceps) vergeleken met leeftijdsgenoten. Eigenlijk kijkt iedereen wel tegen hem op. Leeftijdsgenoten, bijvoorbeeld in de klas, maar ook oudere kinderen/mensen. Henk zelf is redelijk bescheiden. Hij wel blij met zijn lichaam, maar doet er nooit opschepperig over. 

Onze klas is eigenlijk opgedeeld in 2 groepen: de "stoerdere" groep en de wat meer bescheiden groep. We staan niet echt tegen over elkaar, maar we hebben gewoon een hele andere manier van gedragen. Henk en ik zitten allebei in de bescheiden groep.  

In dit verhaal zijn er een paar jongens uit de "stoere" groep, ik noem ze ook maar even de jongens. Volgens mij zijn deze jongens wat jaloers op Henk.  

Toen we net gymles hadden gehad op school gingen we ons uiteraard omkleden. De jongens waren voor de grap een beetje hun (vooral arm)-spieren aan het showen. Ze vroegen Henk ook mee te doen en ze waren hem een beetje uit aan het dagen. Er zit een zo'n jongen tussen die zichzelf wel heeel erg stoer vindt. Volgens mij vindt hij dat hij overal de beste in is. Ik noem hem nu even Don. 

Don was ook een beetje de leider van de jongens en daagde Henk uit tot een keer armpje drukken. Iedereen wist dat Henk het zou gaan winnen, behalve Don zelf. Henk wilde het eigenlijk niet, maar werd zo goed als gedwongen dit te doen. Hoe hard Don ook probeerde, Henk won elke keer. Toen hij niet meer kon en het op moest geven was hij woedend.  

Don en de jongens daagde Henk uit om met z'n alle (ik denk met 6 ofzo) te gaan vechten tegen Henk alleen, maar Henk vond dat hij met dat armpje drukken als over zijn grens was gegaan. Hij zij dus uiteraard nee. Iedereen wist dat hij het wel zou doen hij toch zou winnen, behalve Don natuurlijk....  

Toen ze hem een beetje uit aan het schelden waren, kon ik het niet meer inhouden. Ik werd zo boos dat ik iets deed wat ik echt NOOIT doe. Ik schreeuwde dat ze moesten stoppen met dit gedoe en Henk met rust moesten laten. Ik was redelijk klein en smal en werd dus alles behalve serieus genomen. Je moet bedenken dat dit allemaal al 3 maanden geleden is gebeurt, k ben nu wel wat groter geworden (zie andere topic). Henk word normaal ook nooit boos, maar hij neemt het, als het moet, wel altijd voor mij op. Henk deed precies hetzelfde als wat ik deed. Ging staan, maakte zich breed en schreeuwde naar de jongens. Je weet dat als Henk dat doet, je echt iets hebt gedaan wat niet zo goed is, zacht gezegd.  Iedereen was meteen stil en Henk ging weer zitten. Je merkte dat hij er meteen spijt van had. De jongens waren meteen stil en wisten niet hoe snel ze zich om moesten kleden en weg moesten komen. Die dag hebben we niks meer gehoord van de jongens.  

Toen ik Henk er later op de dag, onder weg naar huis, over sprak zie hij dat hij er dubbele gevoelens over had. Hij vond het goed dat hij voor zichzelf en voor mij was opgekomen, maar was verdrietig en boos op zichzelf, omdat hij vond dat hij nooit zo boos had mogen worden.  

Toen hij de volgende dag in de pauze zijn excuses wilden aanbieden aan de jongens wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen, ze waren dus wel degelijk onder de indruk geweest. Dit hielp Henk natuurlijk niet echt met zijn vertrouwen.  

Pas 2 weken later durfde de jongens weer iets tegen Henk te zeggen. Ze boden hun excuses aan. Henk aanvaarde en deed hetzelfde. Sinds dien kunnen de jongens het eigenlijk best goed vinden met Henk en mij. Volgens mij zijn ze nog steeds wel een beetje onder de indruk van Henk. Ze zijn altijd hun eigen armen met die van Henk aan het vergelijken. Dit doen ze trouwens ook met de armen van andere random mensen waar dan ook als we bij elkaar zijn.  

Dit probleem is dus opgelost, maar er is nog een ander probleem.  

Eigenlijk overal waar Henk komt wordt hij een beetje nagekeken, door jongens en door meisjes. Ik denk dat sommige jongens jaloers of onder de indruk zijn van Henk, maar hij vindt het niet fijn. 

Hij vraagt zich ook af of meisjes het wel mooi vinden dat hij zo gespierd is. Hier wordt Henk ook erg onzeker van. Hij wil ook graag gewoon in een t-shirt met korte mouwen naar school kunnen komen zonder nagekeken te worden.  

Dit is een redelijk lang verhaal dus hier het verhaal samengevat in vragen:  

  • Hebben jullie er ook wel eens last van dat je wordt uitgedaagd of gepest/geplaagd wordt vanwege een gespierd lichaam? 

  • Zo ja, hoe ga je er mee om? 

  • Vind je het leuk als je wordt uitgedaagd vanwege een gespierd lichaam? Bijvoorbeeld als je wordt uitgedaagd om te vechten, zeg je dan ja? 

  • Merk je dat er veel mensen onder de indruk zijn vanwege jouw gespierde lichaam? 

  • Als je geen gespierd lichaam hebt, zou je er dan graag een willen? 

  • Zo ja, waarom? 

  • Dit zal niet iedreen mee hebben gemaakt, maar voor degene die het wel is overkomen. Schrik je er van als een gespierdere/grotere tegen je begint te schreeuwen? 

  • Denk je dat ik het goed heb gedaan door voor Henk op te komen? 

  • Denk je dat het goed is dat Henk voor zichzelf is opgekomen? 

  • Nog een voor de meisjes, vinden jullie een gespierd lichaam aantrekkelijk? 

 

Ik hoorde zo iets gelijks van @Gebruiker c 

Reactie zou leuk zijn, maar ook fijn voor Henk 😊 

Groetjes Jongen-Anooniempje08 

 

 

Ik heb dit geschreven met toestemming van Henk. Hij heeft het nog een keer doorgelezen en is akkoord gegaan.  


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben een meisje en ben niet gespierd (zou dat wel een beetje willen). Of ik dat aantrekkelijk vind? Waarschijnlijk wel. En het is goed om voor jezelf op te komen maar niet te boos te worden.

Reputatie 4
Badge +4

 -onnodige quotes verwijderd-

Ok, bedankt voor je reactie 

Hey Ik ben een meisje en ik ben sportief ( atletiek, verkenners) en ik zie heel veel mensen en ze zijn allemaal anders :) en dat is leuk !  Gespierd is cool, maar “gewoon”ook wel. En té veel spieren is eng :P. En ik zou als meisje zeeeeker niet alleen vallen op spieren. het is best mooi maar andere dingen tellen veel meer. Zoals jij zegt dat je op kwam voor hem dat is dapper ! Zeker als je zelf niet de grootste was( .En voor de meisjes hoef je dat ook echt niet te zijn ) Dat is heel stoer. Iedereen is op haar of zijn manier mooi ! En dat jij zo om je vriend geeft maakt jou ook mooi !

En ja het is goed dat Henk voor zichzelf op kwam. Hij deed dat verstandig lees ik. Jullie lijken me twee rustige jongens. dat is goed ! En ja het is zeker eng als een grotere iemand tegen je staat te schreeuwen. Maar van hem was het daar wel goed om te doen.  Als ik dat zou meemaken zou ik schrikken. Ik kan gelukkig heel hard rennen ;)  het is nog niet gebeurd maar niet fijn lijkt mij.  Sta boven de vervelende lui, en wees jullie zelf ! Want dat zit wel goed als ik het zo lees. Succes jongens !

-xxx- Ellen

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ik ben een meisje en ik ben sportief ( atletiek, verkenners) en ik zie heel veel mensen en ze zijn allemaal anders :) en dat is leuk !  Gespierd is cool, maar “gewoon”ook wel. En té veel spieren is eng :P. En ik zou als meisje zeeeeker niet alleen vallen op spieren. het is best mooi maar andere dingen tellen veel meer. Zoals jij zegt dat je op kwam voor hem dat is dapper ! Zeker als je zelf niet de grootste was( .En voor de meisjes hoef je dat ook echt niet te zijn ) Dat is heel stoer. Iedereen is op haar of zijn manier mooi ! En dat jij zo om je vriend geeft maakt jou ook mooi !

En ja het is goed dat Henk voor zichzelf op kwam. Hij deed dat verstandig lees ik. Jullie lijken me twee rustige jongens. dat is goed ! En ja het is zeker eng als een grotere iemand tegen je staat te schreeuwen. Maar van hem was het daar wel goed om te doen.  Als ik dat zou meemaken zou ik schrikken. Ik kan gelukkig heel hard rennen ;)  het is nog niet gebeurd maar niet fijn lijkt mij.  Sta boven de vervelende lui, en wees jullie zelf ! Want dat zit wel goed als ik het zo lees. Succes jongens !

-xxx- Ellen

Heeel erg bedankt Ellen

Reageer