geheim voor ouders

  • 5 August 2021
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

ik heb een geheim voor mijn ouders ik rook wel eens, ik doe dit niet om stoer te zijn ofz. Ik vind het ook niet per see lekker, maar als ik het doe vergeet ik gewoon alles even en heb ik een fijne vibe. Ik doe het ook niet vaak, ik denk 3x in de maand of iets meer of minder.

maar de aansteker die ik gebruik ligt in een lade in mijn nachtkastje, mijn moeder trok die dus open er lag wel wat rommel voor maar ze zag hem liggen en ze vroeg dus wat is dit, mijn vader zei als grap als je maar niet rookt. Mijn smoes was uiteindelijk dat ik een paar keer een fikkie had gestoken met mijn vriendin, ze geloofde het gelukkig! 
Maar ik voel me echt raar nu, een hele spanning ging door me lichaam en ik voel hem nog steeds, ik voel me niet per see vervelend dat ik gelogen heb maar ik ben wel bang dat ze toch een beetje achterdochtig zijn. 
weten jullie wat ik het best kan doen:

het geheim bewaren of toch iets zeggen? 
en hebben jullie ook zoiets meegemaakt

 


1 reactie

Het geheim bewaren of toch iets zeggen? 

Wat dacht je van stoppen met roken? Lijkt misschien lastig, maar een goed begin is het weggooien van je aansteker en sigaretten. Aangezien je ‘ slechts’ 3x per maand rookt, zal je niet zooo verslaafd zijn dat je dat niet kan. Vervolgens geen sigaretten meer aannemen of kopen.

Dat klinkt misschien heel kort door de bocht, maar discipline is erg belangrijk om te stoppen - hetgeen nu nog redelijk te doen is. Stoppen doe je niet alleen voor je ouders, maar ook voor jezelf, voor je eigen gezondheid.

Reageer