hallo allemaal, ik zit met iets…
ik zal beginnen bij het begin beginnen: ik ben niet de dunste maar ook niet dik. ik ben wat steviger gebouwd en ik sport een aantal keer per week om fitter en dunner te worden. mijn familie (ik wil liever niet zeggen wie het is) heeft een belachelijke regel: ik mag maar een keer een bord tijdens het avondeten opscheppen en dan mag ik verder niet meer opscheppen tijdens het avondeten. (dat is toch redelijk normaal? zul je vast denken, maar hier komt het punt) ik schep nooit veel op dus heb ik daarna ook nog vaak een beetje honger, en als ik bvb per ongeluk iets te veel stroop op mijn pannekoek doe wordt diegene gelijk boos. ik vind dit echt niet leuk!! en hier komt het: diegene heeft al meer dingen gedaan (het is geen ernstige mishandelin ofzo maar alsnog erg gemeen en niet leuk (diegene is meerderjarig en ik ben minderjarig)) en daardoor ben ik erg bang voor diegene en wil ik er niet meer naartoe. ik heb ook altijd een best erge angst die optreed als ik aan diegene denk. diegene is getrouwd met een familielid en ik hou erg veel van dat familielid maar dat familielid doet er ook niks aan! diegene (die dus niet aarddig is tegen mij) zei laatst een keer toen ik een broek van diegene leende dat het echt best erg is dat ik diegene's broek pas! (diegene is ook echt veel dikker dan mij en ik ben stevig gebouwd) ik durf er niks van te zeggen want ik ben echt als de dood dat er boos tegen mij gedaan wordt en door die angst waar ik het eerder over had durf ik het ook niet. ik heb ook nog andere problemen waardoor ik mijn lichaam niet mooi vind maar door dit gedrag ben ik heel erg onzeker over mezelf en heb ik erg weinig zelfvertrouwen.. . ik heb dit ook al met een ander familielid besproken en diegene besprak het dan weer met andere mensen die er verstand van hebben en die zeggen dat dit soort gedrag gewoon kondermishandeling is!! ik durf er niks tegen te doen maar laatst heb ik er iets van gezegd en diegene ging gewoon heel flauw lachen. ik bespreek dit ook met mijn beste vriendin en die vindt het ook niet normaal