Skip to main content

Hoi iedereen!

Het leek mij wel leuk om een topic te starten over skincare, want dit heb ik nog nooit eerder gezien en aangezien veel mensen er gebruik van maken ben ik benieuwd wat jullie allemaal gebruiken en wat voor soort huidtype jullie hebben!

Ik heb zelf een normale huid, wel een hele lichte huidskleur. Ik gebruik zelf als cleanser de groene van Ceravé, daarna gebruik ik de zachte crème van Zwitsal , in de ochtend nog een beetje spf, en dan doe ik wat vaseline op mijn lippen. Ik heb ook nog een serum voor de Ordinary, die helpt me heel erg als ik af en toe wat bultjes heb, maar ik gebruik hem het liefste niet, omdat ik alleen wil gebruiken wat goed is voor mijn huid.

Xxx

Hey!   Ik heb ook wel wat creme voor als de huid ruw is of je 'm wilt beschermen bijvoorbeeld.  Maar ik las pas geleden dat te veel skincare ook weer niet goed is, omdat je eigen huid zelf al een laagje aan maakt om zich te beschermen. En dat het onnatuurlijk is om dat te vervangen door chemisch spul.  Dus ik beperk het maar tot wat handcréme of soms uierzalf voor schrale huid.  Of wat vaseline voor op de neus als het erg koud wordt.  En natuurlijk deo.  Dat schijnt dan al "care” genoeg te zijn :)

Liefs, Tover xxx

Hoi!

Vroeger ( eig pas een jaar geleden) gebruikte ik wel veel skincare. Ik had best wel veel cremes enzo en ook serums. Maar daarna ben ik het meer gaan verminderen en dingen opgebruiken omdat ik het niet meer wou gebruiken.  Omdat ik van de meeste productjes wel snel puistjes kreeg enzo. Nu gebruik ik alleen water om mijn gezicht te wassen en een creme van cerave met spf s’ochtends en een andere creme s’avonds en ook voor op mijn lippen labello. Soms gebruik ik ook nog een oogserum (maar niet altijd) omdat ik vond dat ik het wel kon gebruiken (en ik ben blij want het werkt 😀) en dat is het zo een beetje. 😛 xx

Hoi hoi, wees er heel voorzichtig en terughoudend mee, want heel veel skincare is gewoon onzin en bedoeld om geld te verdienen. Niet door jou of mij maar door de influencers en de fabrikant.  Kijk maar eens hier naar 

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/65a212a6-2cb5-4f1f-a7d1-8e7e9c39eb89/steeds-meer-jongeren-met-huidklachten-door-overmatig-gebruik-van-huidproducten

Laat je niets wijs maken. Je huid kan het dus eigenlijk prima zelf! 

Groetjes liefs Tartan X 

Hoi hoi, wees er heel voorzichtig en terughoudend mee, want heel veel skincare is gewoon onzin en bedoeld om geld te verdienen. Niet door jou of mij maar door de influencers en de fabrikant.  Kijk maar eens hier naar 

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/65a212a6-2cb5-4f1f-a7d1-8e7e9c39eb89/steeds-meer-jongeren-met-huidklachten-door-overmatig-gebruik-van-huidproducten

Laat je niets wijs maken. Je huid kan het dus eigenlijk prima zelf! 

Groetjes liefs Tartan X 

Ja klopt! Dat las ik ook en daarom wil ik graag alleen gebruiken wat goed is voor me en waarvan ik weet dat de ingrediënten niet schadelijk zijn! Maar onzin vind ik het nou niet, hiervoor deed ik nooit wat en had ik vaak last van puistjes. Nu gebruik ik de cleanser en crème en merk ik wel dat mijn huid er goed op gaat. Maar ik zie wel echt kinderen van tegenwoordig waarvan ik denk: Dat heb je echt niet allemaal nodig!

Hoi @X_Anoniem_meisje_X  dat is ook weer zo, ik wou ook niet bedoelen dat alle skincare onzin is hoor, sorry. Je hebt gelijk. Maar ik bedoelde dat heel veel skincare niet nodig is en een klein gedeelte wel nut heeft of kan hebben. Goed dat je het aangeeft!

Groetjes liefs Tartan X

Ik gebruik zelf ook Cerave, de hydrating facial cleanser. Verder na het scheren een after shave balsem en dat is het wel. Oh ja, en zonnebrandcrème  natuurlijk.

Je huid een beetje verzorgen is prima maar sommigen schieten er een beetje in door. Ik zag laatst op TikTok een jongen van 15 of zo langskomen die grwm’s maakt over z’n skincare routine. Echt, wat die gast allemaal op z’n gezicht gooit, 5 verschillende cremès, ooglidserum, noem maar op. Ieder z’n ding maar dat lijkt me echt zonde van het geld.

Om heel eerlijk te zijn gebruik ik niet echt iets. Alleen voor bultjes/puisten. Maar soms is het wel te overkill ja

Groetjes mij Anoniemxv

Ik gebruik geen skincare. Misschien een keer zonnebrand of aloevera. Ik geloof dat veel producten niet gezond zijn. 

Hai,

heeeel soms labello of handcreme. ben het verder eens met de rest, gebruik niet te veel en heel veel dingen zijn nergens voor nodig😊

Heyyy,

Ik heb dezelfde cleanser als jij! Ik heb ook moisturiser van cetaphil, ik heb ook van cera ve een soort creme voor uitslag, ik heb van neutrogena ook een creme die je er af moet wassen tegen de huid die ik heb (heb speciale conditie waar ik snel uitslag heb) Ik heb 1 sol de janeiro en ik heb van purol dagcreme, ik win nog de byoma spf creme maar die is effe uit  buget 🤣

Reageer