Vraag

fit worden van niks doen

  • 27 March 2022
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hallo allemaal

Ik ben een jongen en ik sport niet en zit veel op de bank maar ik heb wel een goede conditie want bij de piepjes test haalde ik de zelfde trap als iemand die veel sport en ik ben ook helemaal niet dik en ben vrij gespierd voor iemand die niet sport mijn vraag is dus hoe kan dit


4 reacties

Badge

Hoi Coole Haan 2.0,

 

Het kan zijn dat je lichaam zelf calorieën verbrand! Tijdens sport verbrandt je lichaam maar een deel van de calorieën. Dus sporten is natuurlijk wel beter voor je, maar je wordt niet dikker van niet sporten.

Als je gezond eet (tenzij je een ziekte hebt (weet de naam er niet van)) word je ook niet vanzelf dik.

 

Als dit niet de gevallen zijn, weet ik het ook niet

 

naam.loos

Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

Je kan ook gewoon geluk hebben met je lichaam, het ligt er ook aan wat je eet. Ik ga vaak met de buurjongen samen gamen en dan heeft hij vaak seks en cola. Hij wordt er totaal niet dik van, terwijl ik toch wat meer moet bewegen om niet al te dik te zijn.  

Meisje NL

Reputatie 7
Badge +9

Je hebt goede genen! Je hebt gewoon geluk gehad haha, niks raars aan

Groetjes, Sano07

Reputatie 4
Badge +4

Het ligt inderdaad aan je genen (zoals @Sano07  ook al zei). Ik heb een vriend die ik ff ga gebruiken als voorbeeld, we noemen hem ff Jan (niet zijn echt naam). We sporten allebei niet echt heel erg veel (1 keer in de week zwemmen, maar ik moet elke dag 12 kilometer naar school fietsen en dan ook nog eens 12 kilometer terug, maar hij fietst 2,5 kilometer heen en 2,5 kilometer terug. Ik ben best dik, maar hij is echt redelijk dun en sowieso niet zo groot, maar hij heet echt de hele dag echt heeel erg veel en ook echt best ongezond. Ik eet niet zo heel erg veel, maar wat ik eet is ook best gezond. Ik heb ff een schemaatje gemaakt met wat wij eten op een (doordeweekse) dag. PS, we zijn allebei 13, maar bijna 14

Mijn menu:

07:00 = kommetje met cruesli

10:30 = bakje met parpika

13:30 = 2 broodhammen (1 met kaas en 1 met jam)

15:30 = stuk fruit (meestal appel, peer of banaan)

18:00 = avondeten, meestal best gezond (meestal 1 keer opscheppen en soms dan nog een kleine portie)

19:30 = kommetje met Griekse kwark

20:00  =  soms nog een crackertje, maar niet altijd

Jan zijn menu*

07:30 = 9 boterhammen (meestal met Nutella, Jam, Hagelslag of Pindakaas)

10:30 = 4 wafels, halve zak met snoep, 3 boterhammen (meestal met dingen die ik net ook al benoemd had)

13:30 = 2 wafels, iets van kantine op school (meestal frikandelboordje), 8 boterhammen, andere helft van zak snoep, blikje cola of iets anders fris

15:00 = 6 witte puntjes, 5 crackers, halve zak chips

16:00 = soms nog iets wat hij gebakken heeft (hij bakt best vaak)

17:30 = avondeten, meestal redelijk ongezond (3 keer of meer opscheppen)

18:00 = toetje

19:30 = andere helft van de zak chips

20:30 = al er nog iets te vinden is in de kast, dan dat nog

*klinkt misschien niet geloofwaardig. Ik dacht eerst ook dat hij aan het overdrijven was, maar we logeren best vaak, we spreken heel vaak af en we zien elkaar natuurlijk ook nog vaak op school

Jan zijn ouders moeten ook elke dag veel boodschappen doen. Maar ja, dat dus. Ik weeg 56 kilo en Jan weegt 45 kilo, hij is ietsje kleiner dan dat ik ben, maar het scheelt niet erg veel.

 

Het ligt dus ook aan je genen. De een kan heel veel eten zonder dik te worden en de ander moet juist zijn best doen en ook veel bewegen om niet te veel aan te komen.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes

Reageer