Heyy iedereen!!
Dit is mijn eerste topic, dus er zullen misschien paar foutjes in zitten.
Ik heb namelijk een beetje een probleem. Ik ben namelijk uitgenodigd op een feetje van een goede vriend. Op dit feestje komen ook nog 3 andere vrienden. Ook komen er nog paar andere mensen die ik niet ken (die 18+ zijn) Mijn vriend, die het feestje geeft had het erover dat er drank (alcohol) aanwezig zou zijn. Omdat ik zelf nog niet echt alcohol drink vind ik dit best spannend, ik heb wel eens een beetje gehad maar toen waren mijn ouders erbij. Ik weet namelijk wel dat sommige vrienden al wel wat alcohol drinken. Ik weet dus niet echt of ik naar het feestje toe wil, omdat ik denk dat de groepsdruk daar best wel hoog is en ik zelf nog GEEN alcohol nog wil drinken. Omdat mijn vrienden dit soms al wel doen, denk ik zegmaar dat ik een beetje het "buitenbeentje" wordt, en misschien wel word gepushed door de groepsdruk. Maar aan de andere kant wil ik wel weer naar het feestje voor de gezeligheid. Ik kan nog in gesprek gaan met mijn vriend wat we op het feestje gaan doen. Maar het is al wel duidelijk dat er alcohol aanwezig is. Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Moet ik het afzeggen en liegen dat ik bijvoorbeeld niet kan?
Of moet ik wel gaan op de kans dat ik me er niet fijn zal voelen en word gepushed om alcohol te drinken.
Voor de duidelijkheid: Zelf ben ik 15 en mijn andere vrienden ook.
Hopelijk snappen jullie het verhaal een beetje! Alvast bedankt als je hierop reageert!
-SeaTurtle