Skip to main content

Hey

ik ben fan van iemand die heel bekend is en zij is super mooi enzo en ik wil net zoals haar zijn maar ik denk dat dat niet goed is voor mezelf want ik ga mezelf alleen maar vergelijken en wil dunner worden en stop daardoor met eten. Ik denk dan ook de hele dag aan die bekende persoon en dan bijvoorbeeld de bekende persoon zegt dan in mijn hoofd van niet eten je bent niet mooi je moet net zoals mij lijken om later je droom baan te kunnen doen. En ik vind dat best wel kut want ja ik ben wel echt fan van die gene. Wat moet ik hiermee ?

Hey!

Ik heb dit zelf ook gehad. Ik was helemaal fan en wilde precies zo zijn als haar. Na een aantal weken ben ik hier eens goed over na gaan denken en gaan praten. Nu vergelijk ik mezelf niet meer, maar ben ik nog wel fan. Ga hier dus over praten met een vertrouwenspersoon (een goede vriendin, je mentor, je ouders, etc.) En denk goed na. Je kan bijvoorbeeld op een briefje opschrijven wat je allemaal leuk, goed en mooi vindt aan jezelf en dat op je spiegel plakken. Jij bent namelijk mooi zoals je bent!! Ik hoop dat ik je zo geholpen heb :)

Hi, ik heb een vriendin van mij die ook zo mega fan is. Ik zou zeggen, een beetje fan zijn is niet erg maar probeer het geen obsessie te laten worden. Ik snap dat je jezelf probeert te vergelijken met deze persoon maar probeer vooral jezelf te blijven. Ik snap dat dit heel erg cliché zal klinken maar het is echt waar. En probeer ook eens te kijken waarom je die persoon zo geweldig vind, komt het door het uiterlijk, de kleding stijl, energie? Probeer eens te bedenken wat je zo geweldig vind en wat jullie delen, jullie muziek smaak bijvoorbeeld:)

ik weet zeker dat je sterk genoeg bent om te blijven luisteren naar jezelf, en mocht je je eetproblemen houden, probeer er eens over te praten. Een voordeel van obsessies: ze gaan ook weer over;) stay strong

Reageer