extreem bijziend

  • 30 January 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Badge +3

heyy, ik wilde dit verhaal gewoon even delen en ik vroeg me af of anderen hier ook ervaring mee hebben.

Ik ben namelijk als kind al bijziend. Op mn zevende (ongeveer) kreeg ik al mijn eerste bril.  Ik vond het allemaal wel prima maar ik begreep er weinig van. Na een paar jaar begonnen mijn ogen steeds meer achteruit te gaan en uiteindelijk zat ik op -4 bijziendheid. Doordat het slecht ging kreeg ik toen nachtlenzen aangemeten. Dat zijn lenzen die je s'nachts draagt waardoor je overdag goed kan zien.  Die heb ik nu nogsteeds en het gaat wel goed. Maar soms voel ik me er toch wel schuldig over want bijziendheid komt vaak door te veel dichtbij kijken en achter schermen zitten en als kind was ik gek op lezen en kon ik uren achter een computer spelletjes zitten doen. Ik heb daar nu nogsteeds spijt van ookal was ik toen een kind. en aangezien je tot je 18e kans hebt dat je ogen slechter worden maak ik me soms wel zorgen. Je ogen zijn toch de dingen waarmee je alles ziet. Zonder die lenzen zag ik alles in een enorme waas. 

 

ik vroeg me af of jullie lenzen of een bril hebben? en hoe jullie daarmee omgaan. Soms lijkt het of ik de enige ben met zulke erge bijziendheid…

 

groetjes E

 


3 reacties

Hoi, ik heb zelf geen bril of lenzen, maar je hoeft echt niet onzeker te zijn, hoor! Ik vind een bril juist leuk staan bij mensen! 

En je kan je schuldig voelen over vroeger, maar daar kan je nu toch iets meer aan veranderen, want je hebt het gedaan. Als je nu niet te vaak en te lang meer achter schermpjes zit is het goed. 

Hopelijk kon ik je hier een beetje mee helpen! 

Groetjes! 

Heyhey!

Je hoeft je inderdaad zeker niet te schamen voor jouw bril of lenzen! Ik vind het vaak onwijs leuk staan bij mensen.

Geniet nog even van de zon en nog een fijne middag! ☀️😎

Reputatie 3
Badge +2

Hey @E_anoniem.nl !

ik heb zelf een bril. Ook al van jongs af aan… Ze zeggen inderdaad dat het kan komen door schermpjes enzo. Maar je moet er ook wel een beetje aanleg voor hebben denk ik. Dus het is echt niet zo dat het door vroeger komt. En maak je niet druk hoor! Je bril of lenzen dragen komt echt heel vaak voor je bent niet de enige

Reageer