Vraag

eten

  • 5 April 2021
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii ik ben een meisje van 14,

ik ben ongeveer 1,75 en ik denk bijna ongeveer 55 kilo ( best prima denkt iedereen ). Nou niet dus ik ben echt veel te dik en het is echt heel lelijk.

ik probeer zo min mogelijk te eten en veel te sporten zodat ik snel kan afvallen. 
op school eet ik niks meer maar ik heb dan wel barstende trek. ( m’n buik knort ook altijd tijdens de lessen en dat is vrij akward ) maar als ik thuiskom heb ik zo veel honger dat ik vaak wel weer veel eet. Het verschilt wel per dag maar soms eet ik dan ineens 3 lichtbruine/bijna witte boterhammen met vlokken en een paar snoepjes en wat krackers. Dit is echt heel ongezond en ik wil dit ook helemaal niet maar het lijkt wel alsof ik verslaafd ben ofzo.

Als ik dan zo bizar veel heb gegeten ben ik echt heel boos op mezelf en weet ik dat ik alleen maar dikker word. Ik zou willen dat ik al m’n eten eruit kon kotsen maar ik kan niet kotsen dus dat gaat niet.

soms lukt het me en eet ik niks als ik thuiskom tot het avondeten. 
ook probeer ik in de ochtend maar 1 boterham te eten. En als er niemand thuis is eet ik niks.

maar nu komt het probleem dus want nou ja eigenlijk zijn het er 2.

1: tja ik wil dus gewoon dat ik niet zo bizar veel eet als ik thuiskom zodat ik kan afvallen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

2: kijk mijn 2 beste vriendinnen zijn heel aardig hoor en ze bedoelen alles goed, maar ik word er zo onzeker van. Ik durf geen nieuwe kleren meer te kopen, ik durf niet meer te zeggen wat ik ergens van vind, ik durf m’n cijfers niet meer te zeggen( ik word altijd door iedereen nerd genoemd) ik durf niet meer te eten als iedereen erbij is( ik weet niet waarom maar als ik ga eten waar andere bij zijn voelt het gewoon als of iedereen me aankijkt en me dik vind) maar ik durf eigenlijk niks meer bij m’n vriendinnen. Nu hebben ze de laatste tijd een beetje door dat ik op school niks eet en vragen ze of ik thuis wel eet. En dan zeg ik gewoon eerlijk dat ik thuis wel eet en dat ze zich geen zorgen hoeven te maken, maar ze blijven zich er maar mee bemoeien. Laatst waren ze zelfs op het internet aan het opzoeken wat er allemaal kon gebeuren als je niks/ te weinig eet. Maar ik vind het heel vervelend worden want ik eet wel en dat zeg ik ook maar ik ben bang dat ze door blijven gaan of straks tegen iemand anders gaan zeggen dat ik te weinig eet ( wat dus niet zo is ) 

 

nou ja dit is dus waar ik een beetje mee zit en ik hoop dat iemand misschien een paar tips heeft

xxx-britt💕


2 reacties

Badge

Heyo,

Ten eerste begrijp ik je vrienden heel goed, ze willen het beste voor je en ze proberen je alleen te helpen, al kan het wat hard overkomen. Ik zal misschien een beetje ruw klinken, maar hier ik probeer alleen mijn kennis te delen.

Laten we beginnen bij het begin van de dag. Ontbijt is eigenlijk de belangrijkste maaltijd van de dag. Je legt hier een basis voor je hele dag, ook al weet je dat je niet veel gaat doen. Probeer altijd iets te eten, dit zal namelijk ook helpen met het vullen van je maag zodat je later op de dag geen trek krijgt in lekkers. Ook wil je proberen donkerbruin of volkoren brood te eten, hier zit het grootste deel van de graan in en is dus het gezondst. 
Nu komen we aan bij de lunch. Misschien wil je het beginnen  met 2 sneeën per dag. Hierna kun je het opbouwen naar bvb. 4. Probeer bij de lunch fruit of wat groenten te eten, maar niets lekkers, hoe verleidelijk het ook is.

Hierna kom je thuis. Als je mijn advies hebt opgevolgd op de vorige 2 delen zul je merken dat je veel minder trek hebt gekregen in lekkers. Als dit nou toch nog gebeurd, kun je misschien met je ouders/verzorgers afspraken maken op snoep/chocolade. Dit kan misschien wat kinderlijk klinken maar het is wel gezonder. (Natuurlijk ook een beetje de supermarkt bezoekjes inperken als je dat al doet ;)). 
Mijn statement met deze uitleg is; om af te vallen moet je gezonder eten en meer bewegen, niet in de dagelijkse sleur blijven en minder eten!

Also, herinner jezelf eraan dat je vrienden en familie achter je staan en alleen het beste voor je willen. Je kan hen vragen voor hulp als je dit wilt.

 

Veel succes en groetjes,

lemon

Reputatie 2
Badge +2

hey, zoals @Lemonar al zei het is belangrijk dat je genoeg eet, weinig tot niks eten is niet de oplossing. je moet echt opletten dat dit niet te erg word, dat kan uitlopen op anorexia. verder wil ik zeggen dat 55 kilo echt prima is voor een 14 jarig meisje, het moet zeker niet minder worden, dat word ongezond. je bent mooi en niet dik. als je echt wilt kan je je eet patroon aanpassen maar niet stoppen. ik heb er veel verhalen over gehoord, over mensen die steeds minder gaan eten en uit eindelijk in een ziekenhuis komen, alleen maar omdat ze dun en mooi willen zijn. maar je bent mooi. en je hebt vrienden en familie en huisarts en mentor. er zijn zoveel mensen die je willen helpen. maak er gebruik van. JE STAAT NIET ALLEEN IN DEZE WERELD. ik ben er ook voor je. en praat er eens over dat je steeds minder durft zoals kleren kopen, je cijfers zeggen, enz….

mijn tips:

  1. eet genoeg
  2. praat erover
  3. laat je helpen

Reageer