Skip to main content

Hoi lieve forrumers, 

Ik ben de laatste tijd vooral bezig geweest met het protest tegen de checks en met de verbeteringstips voor het forum maar ik heb zelf ook nog het nodige te vragen enzo en eigenlijk ben ik dat helemaal vergeten😬... Dus daarbij ga ik daar nu mee verder😇

Aan de titel is het misschien al te lezen: ik zou graag ervaringen en tips krijgen over piercings en oorbellen. In een ander topic wat vlak na deze gepost gaat worden gaat er vast meer duidelijk worden waarom maar voor nu zal ik alvast kleinschalige informatie geven:

Ik ben er over aan het nadenken of ik in mijn rechteroor oorbellen wil(1tje dus) en of ik een neuspiercing(in neusvleugel) wil. Ik ben me ervan bewust dat ik hier natuurlijk goed over moet nadenken en dat ik dit niet zomaar moet doen dus daarom wil ik graag ervaringen!

Kwa piercings: dat heeft niet direct te maken met dat ik emo ben. Het is iets wat ik altijd al over heb nagedacht en een tijdje wilde ik het maar dat was toen ik 7 was😂 en ik dus niet nadacht😂. Ik zal alvast zeggen dat ik jullie reacties erg waardeer(altijd trouwens)!

Groetjes Archer 🖤

#CheckAI

Hoi @MusicismyLIFE !

Zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel wat dingen voor je uitgezocht:

1: Het is belangrijk dat een neuspiercing met een naald word gezet en niet word geschoten.

2: Een neuspiercing groeit nooit dicht, maar krimpt alleen. Als je het niet meer wilt, zal je dus altijd nog een klein gaatje zien. Tenzij je de piercing eruit gaat als het gaatje nog niet genezen is, maar dan zal er wel een litteken zijn.

3: Er zijn altijd risico's op infectie aanwezig.

 

Er staan ook filmpjes op Youtube , dan weet je in ieder geval hoe het precies gaat.

 

Ik vind dat je gewoon moet doen waar je je zelf het beste bij voelt, maar denk er wel gewoon goed over na!

Ik hoop dat je er wat aan hebt🙂

Groetjes,

Jesse

 


Hoi, neus dat weet ik niet hoe dat is want dat heb ik niet,maar in het oor valt reuze mee om te laten zetten. Bij mij heb ik beide kanten 1 gaatje en dat schieten ze er in (valt mee hoor qua gevoel) en moest ik het eerste knopje dat er in zat 6 weken blijven dragen. Daarna kun je er ook andere oorsieraden in doen.  Alles heel goed schoon houden in het begin, ik had 'gelukkig' in coronatijd meer dan genoeg alcohol padjes en ontsmettings pompjes in huis dus dat ging prima 😉 het knopje moet er wel een beetje losjes in zitten zodat het gaatje ruim blijft en je er andere dingen in kunt doen. Zelf heb ik vaak knopjes en soms een figuurtje zoals een vlinder of bloem of scheepje, hamertje etc. Er is zóveel keus xd 

Ik hoop dat je er iets aan hebt. 

Groetjes liefs Tartan X 


Hoi @MusicismyLIFE ,

Ik heb zelf 2 gaatjes voor mijn oren. Maar ik ben bevriend met iemand die daar behoorlijk wat verstand van heeft (hij zat bij mij op de groep) hij had bij zijn neusvleugel 1 piercing en zo een stieren ding in het midden van zijn neus, maar dan klein en hij had ook meerdere gaatjes in zijn oren, en iemand anders had dan weer een helix, en die vriend wilde ook nog piercings in zijn lippen (ik vond het geen goed idee ik krijg er de rillingen van) hij wilt de sharkbite, maar dan ook boven😬.

Ik heb ook een paar tips voor je, ik zal ze even op een rijtje zetten.

  1. Zoek een goede piercer, de naald moet schoon worden gemaakt je neus ook, er moet een stip worden gezet en dan gepiercete, bij je oor kan er gewoon geschoten worden, want in je oorlel (ik neem aan dat je hem daar wilt) zit geen bot of kraakbeen.
  2. Je moet voor je neus elke dag je piercing schoon maken met een middeltje dat je dan meekrijgt, hiervoor moet je dus ingelicht zijn, want anders dan kan het gaan ontsteken. Voor je oor krijg je het alleen mee voor als het gaat ontsteken.
  3. Luister goed naar de uitleg over hoe lang je hem in móét houden en over hoe lang je bijvoorbeeld niet mag zwemmen. Als je dit niet doen kan dit zorgen voor problemen, en dat is niet fijn.
  4. Als je je neus piercing er lang genoeg in hebt gehad is mijn tip om en zo ie zo altijd nog een maanden extra in te houden voor de zekerheid. Voor de oorbel hoeft dit niet perce.
  5. Als je je neuspiercing wilt verwisselen doe dit dan NIET zelf, ga terug naar de piercer van dezelfde zaak en laar hem professioneel verwisselen, want anders kan er van alles mis gaan. Dit geld niet voor je oorbellen dat kan je als het goed is zelf.
  6. Denk goed na voor je een piercing neemt, wil je later als je oud en verrimpeld bent nog rondlopen met een neus piercing, navel piercing, wenkbrauw piercing etc.?
  7. Overleg met je ouders of je voogd.

Dat waren mijn tips! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

-OnlyMe


en die vriend wilde ook nog piercings in zijn lippen (ik vond het geen goed idee ik krijg er de rillingen van) hij wilt de sharkbite, maar dan ook boven😬.

Ik las dat daar wel veel risico's aan zitten. Zoals dat tand waar 'ie tegenaan komt zal gaan beschadigen.

Ook andere piercings in de mond zijn best risicovol, ik zou zo'n piercing niet nemen @MusicismyLIFE .

 

 

 


Reageer