Skip to main content

Hoi. Ik zit met een best groot probleem en met hele erge angst, ik heb al bijna 2 jaar een relatie met mijn vriend, het gaat nog altijd super tussen ons, maar nu is het zo dat hij in november 2020 in eens heel erge hoofdpijn kreeg en daarmee naar het ziekenhuis is gegaan, wat bleek uit die scan?, hij heeft een kwaadaardige hersentumor(kanker) nu is het zo dat dat nog wel te behandelen is maar waarschijnlijk nooit helemaal weg te halen en als we niet snel zijn met behandelen kan het uitzaaien naar zijn rug en nek en dat is niet te opereren niks, maar door dit nieuws en dat het waarschijnlijk terminaal is, is hij er haast al klaar mee en zegt hij steeds als het toch ongeneselijk is kan ik er net zo goed nu al een eind aan maken oftewel hij denkt aan zelfmoord, ik ben radeloos en enorm bang hem kwijt te raken!!

Wat heftig joh. Dit hoort niemand op deze leeftijd mee te maken. Gelukkig is er nog behandeling mogelijk.

Ik kan heel goed begrijpen dat dit voor hem inslaat als een bom en dat hij het allemaal niet meer ziet zitten. Maar jullie moeten proberen om de hoop erin te houden. Het is logisch dat hij nu erg pessimistisch is, maar hij zal een knop om moeten zetten naar positief en strijdlustig. Probeer hem hierbij te stimuleren en ga in de tussentijd gewoon leuke dingen doen om hem een beetje af te leiden. Dat is misschien nog wel het beste.

Veel sterkte!

Hallo x10 :)

Vervelend!

Je kunt hem zoveel mogelijk steunen door gewoon samen te genieten van het leven. Door leuke dingen te doen met hem. Je zegt dat hij denkt aan zelfmoord, je kunt hem aanraden om contact te zoeken met 113, de zelfmoordpreventielijn. Die kunnen hem het beste adviseren m.b.t zijn zelfmoordgedachtes.

-TheMightySlayer <3

Heey,

Ah vervelend, echt heftig.  Ik snap wel hoe die vriend van jou zich voelt. Fijn dat jij er voor hem bent!

Zulk nieuws is altijd heel heftig en iedereen zal hier dus ook anders op reageren. De reactie van je vriend is wel begrijpelijk. Het lijkt me wel goed dat hij met iemand praat over zijn gevoelens en gedachtes. Met mensen uit zijn omgeving, vrienden, met jou maar het kan ook met de pedagogisch medewerker of psycholoog in het ziekenhuis, maar waarschijnlijk krijgt hij dat (binnenkort) ook wel. Hij kan zoals er al gezegd is ook contact opnemen met 113. Voor jou is het ook belangrijk om er over te praten als je er mee zit, het is voor jou ook niet niks natuurlijk.

Aangezien hij gediagnosticeerd is met kanker zullen hij en jij vast vaak te maken krijgen met het Máxima. Zij hebben ook een jongerensite waar veel informatie staat over alles omtrent kanker etc. dus ook over gevoelens die je kan hebben en hoe je vrienden/familie ermee om kunnen gaan. Je zou Hier eens kunnen kijken, als je dat nog niet had gedaan.

Heel veel sterkte!

joeeeee

ja bel 113 en probeer hem wat op te vrolijken 

maar jeetje, wat heftig zeg!

Reageer