Skip to main content

Heyhey, daar ben ik weer met nog een topic 😝

Ik ben een meisje van 14 en ik ben sinds mn 12e ongesteld. Ik heb altijd echt heel veel buikpijn als ik ongesteld ben, vooral de eerste dagen. Ik ben het ook vaak best lang. Ik kan me moeilijk concentreren op school en kan niet echt stilzitten. Ik neem dan vaak een paracetamol maarja werkt dan ook niet super super goed, ik heb er dan altijd nog wel last van. Ik vertelde dat aan mn moeder (zij had er ook altijd problemen mee en hevige buikpijn) en ze zei dat we wel is naar de huisarts kunnen gaan om advies te vragen. En ze zei dat ik miss aan de pil moet?? Ik vind dat best een raar idee eigenlijk, maar ik krijg er dan wel minder last van denk ik. Eigenlijk probeer ik het uit te stellen en wil het pas ietsjes later doen. Maar heeft iemand hier misschien ervaring mee? En advies? ?Xoxoxoxoxoxoxoxoxo

Hee liefje, 

Ik ben zelf ook sinds mn 12e ongesteld en ben nu 14 en ik zit aan de pil dus weet er alles van!

(Ik moest wel aan de pil door een andere reden)

Ik heb het erg positief ervaren tot nu toe, regelmatig ongesteld en goeie cyclus. Het helpt voor iedereen anders, je krijgt er wel bijwerkingen van, bij de ene meer en heftiger dan bij de ander. 

een tip als je aan de pil gaat, slik heb alsjeblieft niet door (ik doe het wel in vakanties, geen erge ervaringen dus dat zou kunnen) maar als je gewoon thuis bent slik hem niet door zeg maar na 1 strip wel een stopweek nemen, heb k ook van de dokter te horen gekregen omdat ons lijfje nog zo jong is. 

Ik ben er wel verrast over hoe het allemaal met mij gaat, ben er ook mentaal op vooruit gegaan omdat ik eig niet te genieten was. 

hoop je een beetje te kunnen helpen

liefs 


Reageer