Vraag

Elke nacht wakker liggen met muziek

  • 14 May 2018
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,

Ik weet niet waar ik moet beginnen maar, ja ik wil zeg maar slapen maar het LUKT gewoon niet het komt door m’n telefoon en muziek ik kan gewoon niet stoppen met muziek luisteren ofzo, want als ik niks doe luisteren dan raak ik geirriteerd en dan stap ik weer uit bed en dan ga ik weer mn eigen ding doen bijvoorbeeld eten of in t donker voor mijn bed zitten, ik ga daarom echt soms 2/1 dagen niet naar school omdat ik slaap tekort heb ik weet t echt niet meer

wat moet ik doen ??



groetjes randy

4 reacties

Hoi,

Er zijn veel mensen die met muziek in slaap vallen. Wellicht is dat iets voor jou. Mijn zus heeft een stereosetje waarbij je een playlist kunt aanzetten en kan instellen dat hij zichzelf daarna uitschakelt. Dan kun je dus in slaap vallen met je muziek, maar hoef je je geen zorgen te maken dat je kamer in de fik vliegt omdat je een apparaat aan hebt staan en je hoeft ook niet bang te zijn dat je stikt in de draadjes van je oortjes.

Je kunt ook proberen jezelf een beetje bezig te houden. Je kunt bijvoorbeeld een verhaal bedenken en dan iedere nacht verder gaan met een vervolg in je hoofd. Dan ben je ook bezig en je valt vanzelf in slaap.

Heb je ook al eens geprobeerd melatonine te slikken? En dan niet die 0.1 mg tabletjes, want die werken niet, maar 1 mg of 2 mg. Soms kan dat extra zetje melatonine ervoor zorgen dat je toch moe genoeg wordt om snel in slaap te vallen.

Ook al eens geprobeerd te lezen o.i.d. voor je gaat slapen om jezelf extra moe te maken?

Welterusten! ;)
Gr. Pin
Hii, misschien is het een idee om s'nachts je huiswerk te maken als je niet kan slapen. Dan doe je iets nuttigs en je wordt er ook moe van zodat je misschien rond een uur if 3 kan gaan slapen
@Asy Silivana
Als je 's nachts je huiswerk maakt, is er een nog grotere kans dat je niet in slaap valt. Je hoofd zit dan te vol. Daarnaast betwijfel ik dan hoe hoog de kwaliteit van het gemaakte huiswerk dan zal zijn... Het beste is om een uur voor je gaat slapen geen intensieve dingen te doen en devices e.d. weg te leggen. Echter is niks doen een hele opgave voor @lipton_lover12, maar dan alsnog kan hij het beste zo min mogelijk doen voor het slapen.

Gr. Pin
Zoizo je telefoon ergens anders leggen? Door straling kun je ook niet goed slapen. Als je dan nog muziek wilt luisteren kun je misschien een (oude) mp3 gebruiken? Als je die hebt.
Probeer voor het slapen te ontspannen. Ga douchen of in bad, lees een boek of doe iets van meditatie. Probeer je rust te vinden.
Groetjes

Reageer