Vraag

efteling water gedronken

  • 11 May 2023
  • 13 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi was vandaag bij de efteling en heb daar kraanwater gedronken maar kwam er daarna achter dat het eigenlijk niet drinkbaar is, kan dit kwaad?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Heb dit gevonden:

Kan dus geen kwaad lijkt me.

Nou aangezien je dit topic nog hebt aan kunnen maken ga ik er van uit dat het wel meevalt. En daar komt bij dat kraanwater in Nederland gewoon gedronken kan worden, dus ook het water in de Efreling.

Reputatie 7
Badge +17

Reactie zit in de check. wordt zo geplaatst hopelijk.

Reactie zit in de check. wordt zo geplaatst hopelijk.

Misschien een stomme vraag en even off tpoic, maar waarom zet jij altijd een extra bericht neer als je reactie in een check zit? Die reactie zien we dan sowieso toch ook verschijnen zonder deze extra info? Of zeg ik nu iets geks… 😊

 

Op basis van de tweet die @tim16 heeft laten zijn lijkt het gevaar vooral in te zitten dat er een kleine kans is op een legionella-infectie. Deze ontwikkelt zich in stilstaand water zoals bijvoorbeeld waterleidingen die wekenlang niet zijn gebruikt. De meeste mensen worden niet ziek ervan of krijgen griepachtige klachten. In sommige gevallen ontwikkelt zich na besmetting een dodelijke longontsteking (Veteranenziekte)

Dus als je hierna klachten begint te ontwikkelen moet je contact zoeken met je huisarts. Al is de kans echt heel klein dat je er ernstig ziek van wordt. Per jaar krijgen gemiddeld 500 mensen de zwaarste variant met een longontsteking (Bron). Daarnaast overlijden er per jaar enkele tientallen mensen aan de ziekte. In de regel is de kans groter dat je komt te overlijden doordat je een auto-ongeluk krijgt, vermoord wordt, corona krijgt, of zelfs kanker. 

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Alertheid is wel geboden. 

 

Reactie word gecheckt, komt zometeen aan.

Misschien een stomme vraag en even off tpoic, maar waarom zet jij altijd een extra bericht neer als je reactie in een check zit? Die reactie zien we dan sowieso toch ook verschijnen zonder deze extra info? Of zeg ik nu iets geks… 😊

Om te zorgen dat de TS niet het idee te geven dat die genegeerd wordt. ;)

Als het alleen daarvoor is vind ik het persoonlijk onnodige berichten, want je weet als je iets plaatst als TS dat je er ook geen reactie’s op kunt krijgen, of langer moet wachten op een antwoord.

Reputatie 7
Badge +17

Om te zorgen dat de TS niet het idee te geven dat die genegeerd wordt. ;)

Dat dus

En nee hoor @TikTak je zegt niks geks😄

Reputatie 7
Badge +17

Als het alleen daarvoor is vind ik het persoonlijk onnodige berichten, want je weet als je iets plaatst als TS dat je er ook geen reactie’s op kunt krijgen, of langer moet wachten op een antwoord.

Tja, soms kan het nogal lang duren voordat een reactie door de check is, vandaar. KT vind het ook niet erg dus ik blijf het wel gewoon doen als je het niet erg vindt. 😉

Maar goed, back on topic...TS hoeft zich gelukkig geen zorgen te maken

@Jay-Noniem leef je nog? 😋

Reputatie 1
Badge

Hoi sorry dat ik zoveel later heb beantwoord maar dankje voor jullie antwoorden

Reputatie 7
Badge +17

@Jay-Noniem Graag gedaan. Fijn dat je nog leeft. 😉

Reageer