eetstoornis, anorexia?

  • 4 October 2023
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 13 (bijna 14) en ik heb een eetstoornis. ik heb net een test gedaan (wel online) en daar kwam uit dat ik anorexia heb.

als ik emotioneel ben dan ga ik eten. ik eet vaak dan een chocolade reep en een blikje cola (wel zero sugar want ik vind andere niet lekker). als ik het op heb ben ik vaak boos op mezelf, wordt ik nog verdrietiger en ga meer eten. als gevolg daarvan eet ik minder avondeten.

ik weet niet precies hoeveel ik weeg maar het is waarschijnlijk rond de 50 kg. ik ben 170cm lang en zoals ik eerder zei ben ik 13 jaar. dan zit ik volgens 1 v/d 3 sites een ondergewicht. ik denk wel dat ik iets lichter ben dan 50 kg.

ik wou dit graag delen. bedankt voor het lezen


6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @ikweethetnietmeer2009,

Je gewicht is gewoon gezond hoor, maar wel aan de lagere kant. Je hebt denk ik niet heel erg anorexia.

Je kan er bijvoorbeeld met je mentor of een ander vertrouwenspersoon over praten als je dat wilt.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +9

hey, het blijkt dus dat ik geen ondergewicht heb maar toch wat overgewicht. en dat ik mijn gewicht heel verkeerd heb ingeschat.

het blijkt dus dat ik rond de 70 Kilo ben, precies 170 cm en ik ben 14.

ik heb van een professioneel iemand te horen gekregen dat ik net over het randje zit. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat goed dat jullie meedenken met de vraag van @ikweethetnietmeer2009 . Veel forumgebruikers hebben vragen over een gezond gewicht, gezond eten etc.

Een goede website over eten en eetproblemen is https://www.proud2bme.nl/.

Misschien vinden jullie daar ook nuttige informatie.

 

Groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @ikweethetnietmeer2009,

hey, het blijkt dus dat ik geen ondergewicht heb maar toch wat overgewicht

Dan is er een ander probleem aan de hand, je bent 70 kilo, dat is idd te veel dus je moet wel afvallen, maar doe dit echt met professionele hulp/begeleiding en valt zeker niet teveel af, dus voorkom dus ook ondergewicht!

Groetjes, Monkeyboy08 

Reputatie 7
Badge +9

ze zegt dat ik als ik gewoon op dit gewicht blijf goed zit. ik heb nu overgewicht maar ik zit enorm in de groei dus als het zo door gaat ben ik rond mijn 15e of 14 en een half wel op goed gewicht.

ik heb wel moeite met het afvallen/niet aankomen, want we hadden dus sinterklaas viering en iedereen zat dus van de pepernoten en ander spul te snoepen en ik mocht eigenlijk niet. ik moest ook een opdracht doen dat ik heel veel pepernoten in mijn mond moest stoppen en dan gaan zingen maar ik voelde me echt verschrikkelijk na die opdracht.

ik krijg dus nu ook professionele hulp. maar ik vind het heel moeilijk om te stoppen met eten omdat ik eet als ik emotioneel ben.

Reputatie 7
Badge +11

Misschien kan je iets vinden op dat eten als je emotioneel bent? 

Misschien kan je een kauwgom nemen, dan kauw je wel, maar dan eet je niet.

Ook kan je iets heel anders kiezen, zoals lezen of tekenen, dat helpt mij vaak.

Ook kan je een wandeling maken, hoeft niet heel lang ofzo, gewoon een klein stukje om te kalmeren.

Hopelijk heb je er wat aan! Je doet het al heel goed!

 

Liefs,

        M.

Reageer