Skip to main content
Vraag

Eetstoornis?

• June 10, 2025
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben een meisje van 13 en ik weeg nu 48 kilo. Dit is heel normaal voor mijn leeftijd, maar toch zie ik er voor mijn gevoel heel dik uit. Ik eet daarom ook heel weinig. Mijn vriendinnen hebben dit opgemerkt. Ze zeggen steeds dat ik echt moet gaan eten en dat ik helemaal niet dik ben. Wat ze ook zeggen het helpt niet en we krijgen er soms ook een beetje ruzie door. Ik ben er laatst ook achtergekomen dat ze een andere chatgroep hebben aangemaakt, zodat ze mij aan het eten krijgen. Mijn moeder zegt ook steeds dat ik veel te weinig eet, maar daar houd ze het ook bij. Ze zegt alleen maar dingen en voor de rest lijkt het alsof het haar helemaal niet zoveel uitmaakt. Ik ben al naar de huisarts geweest, maar die negeerde het een beetje. Ik heb een eetprobleem, maar hoe erg moet het zijn als het gaat over een stoornis? Heeft iemand tips wat ik nu kan doen?

Xx

3 reacties

Floor700
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • June 11, 2025

Hoi ​@Anoniemmm953 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je terecht bij www.99gram.nl ! Nogmaals heel goed en knap van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte gewenst!

Floor (De Kindertelefoon) 

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 12, 2025

Ik hoor van zo ongeveer driekwart van de meisjes in mn klas dat ze te dik zijn. Dat ze dat vinden van zichzelf. Dan zeggen ze dat en zegt een ander: “IK ben pas dik!” 
Wat ik wil zeggen is dat zovelen zich dik voelen. En het feit dat je vriendinnen ZO hard proberen om je meer te laten eten bewijst dat ze echt goede vriendinnen zijn. Probeer niet boos te worden op hen. Wat je ook doet, probeer wel genoeg te eten!

xx-me
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 12, 2025

heyy ​@Anoniemmm953 , ik ben 15 en heb op mijn 13-14 ook eetstoornis gehad. het is niet helemaal weggegaan maar wel  een beetje. het wordt nu weer erger… mijn vriendinnen hebben het opgemerkt en zeggen er wel eens iets van maar niet vaak. mijn ouders merken helemaal niks. niemand merkt eigenlijk iets. als ik jou was zou ik voor een paar dagen/weekje bijhouden wanneer, hoelaat en wat je eet. schrijf dit simpel op. neem dit mee naar de huisarts (maak een nieuwe afspraak en laat dit zien) want waarschijnlijk kunnen ze jou dan wel helpen. misschien is het minder erg dan je denkt (want je bent echt niet dik maar ik weet hoe het voelt) en dan kan de huisarts je misschien verder helpen. het kan aan mij liggen maar ik praat liever over zoiets met een vrouw dan met een man dus dat kun je proberen.

alles komt wel goed, ik beloof het!♡

xx me