Skip to main content
Vraag

Eetstoornis?

• June 10, 2025
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben een meisje van 13 en ik weeg nu 48 kilo. Dit is heel normaal voor mijn leeftijd, maar toch zie ik er voor mijn gevoel heel dik uit. Ik eet daarom ook heel weinig. Mijn vriendinnen hebben dit opgemerkt. Ze zeggen steeds dat ik echt moet gaan eten en dat ik helemaal niet dik ben. Wat ze ook zeggen het helpt niet en we krijgen er soms ook een beetje ruzie door. Ik ben er laatst ook achtergekomen dat ze een andere chatgroep hebben aangemaakt, zodat ze mij aan het eten krijgen. Mijn moeder zegt ook steeds dat ik veel te weinig eet, maar daar houd ze het ook bij. Ze zegt alleen maar dingen en voor de rest lijkt het alsof het haar helemaal niet zoveel uitmaakt. Ik ben al naar de huisarts geweest, maar die negeerde het een beetje. Ik heb een eetprobleem, maar hoe erg moet het zijn als het gaat over een stoornis? Heeft iemand tips wat ik nu kan doen?

Xx

3 reacties

Floor700
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • June 11, 2025

Hoi ​@Anoniemmm953 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je terecht bij www.99gram.nl ! Nogmaals heel goed en knap van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte gewenst!

Floor (De Kindertelefoon) 

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 12, 2025

Ik hoor van zo ongeveer driekwart van de meisjes in mn klas dat ze te dik zijn. Dat ze dat vinden van zichzelf. Dan zeggen ze dat en zegt een ander: “IK ben pas dik!”